Body | Etos Journey Of Beauty Producten

woensdag 14 februari 2018


Zoals elke maand ontving ik ook in februari weer een leuke box van Etos met daarin een aantal producten om te testen. Ik ben fan van Etos doordat ze vaak simpele, betaalbare en goede producten maken, ik was dan ook verrast om dit keer alles behalve simpele producten in mijn box aan te treffen. Deze prachtige verpakkingen zijn allemaal onderdeel van de nieuwe Journey Of Beauty welness-lijn. Ik testte vier producten met verschillende geuren en kan je alvast vertellen dat ik over sommige varianten razend enthousiast ben. Etos liet zich voor deze lijn inspireren door schoonheidsrituelen uit verschillende landen en maakte gebruik van waardevolle ingrediënten uit diezelfde landen. Dit leidde tot vier verschillende productlijnen met elk een eigen verhaal.


Nepalese White Tea & Rice Foaming Scrub €3,49
Witte thee en rijst zijn in Nepal onderdeel van diverse schoonheidsrituelen door de vitaliserende eigenschappen. De geur belooft zacht zoet te zijn en een kalmerend effect te hebben.

De scrubdeeltjes zijn klein maar lekker hard, niet zo scherp hard als bij suiker en zout, heel aangenaam. Hij schuimt ligt, dat vind ik fijn want dat voelt altijd schoner en luxer dan zonder schuim. De geur is niet heel uitgesproken maar inderdaad zacht zoet zoals omschreven, wel wat gewoontjes. Nou begrijp ik ook dat ze niet alleen maar heftige geuren in een productlijn kunnen stoppen dus geen kwaad woord over deze geur. Lekkere scrub die qua stevigheid precies goed is, subtiel ruikt en een zacht huidje achter laat.


Hawaiian Guava & Pineapple Shower Jelly €3,29
In deze gezellige zomerse lijn vind je de vruchten ananas en guave (beide erg lekker!), welke rijk zijn aan vitamine C. De geur geeft je een tropisch gevoel en een energieboost.

Qua substantie inderdaad wat gel-achtig, niet heel spectaculair. Qua geur echt fenomenaal, mensen dit wil je in je leven. Ik hou niet heel erg van zoete geuren maar de fruitige combinatie van deze twee geuren is echt een topper. Ontzettend lekker, perfect in balans, echt een dikke vette aanrader (echt, deze wil je echt ruiken als je in de Etos bent).


Body Butter New Zeakand Manuca Honey & Beeswax €4,99
De producten uit deze lijn zijn verrijkt met bijenwas en manuca honing en hebben een zeer verzachtende en voedende werking, ideaal dus voor de droge huid.

Qua werking een topper. Ik stond versteld over hoe snel deze in trok in combinatie met de dikkigheid van de butter. Normaliter trekken wat vettere butters bij mij echt niet zo snel in maar deze was zo opgeslurpt en liet geen vettig laagje achter. Qua geur ben ik over deze wat minder enthousiast, hij doet wat notig aan. Geen onaangename geur, maar ook geen variant die ik zelf zou uitkiezen.


Body Oil African Marula Oil & Baobab €4,49
Baobab en marula olie staan bekend om de voedende werking en beloven een zacht huidje achter te laten. De geur zou het ware zonnige Afrika-gevoel moeten oproepen.

Een olie is vaak wat te vettig voor mijn huid, maar op mijn droge scheenbenen trekt deze snel in en maakt ´ie mijn huid erg zacht. Over de geur ben ik echt extreem enthousiast, hij doet zoetig en bloemig aan, echt fantastisch. Geuren zijn zo moeilijk te omschrijven maar het is absoluut een bijzondere geur die me inderdaad doet denken aan hele fijne vakantieherinneringen in Afrika. Absolute aanrader en handig trouwens in zo'n sprayverpakking.


Leuke producten allemaal en ik kan eigenlijk niet kiezen of Afrika of Hawaii mijn favoriet is, die twee vind ik namelijk beide geweldig. Nepal was lekker maar niet heel speciaal en Nieuw Zeeland was niet mijn smaak. Het grootste pluspunt aan deze collectie vind ik dat alle vier de geuren echt heel verschillend zijn, zo is er voor iedereen wat wilt, echt goed gedaan. De geuren zijn in verschillende producten te vinden en liggen vanaf nu in het schap bij Etos. Wat mij betreft heeft Etos zichzelf wederom overtroffen, vooral op geurgebied. Het is echt niet meer zo dat je alleen bij de luxere en duurdere merken als Rituals terecht kunt voor bijzondere geuren en dat vind ik top!
Welke van de vier spreekt jou het meeste aan?

*De producten in dit artikel heb ik gekregen.

1 opmerking:

  1. Ik ben wel erg benieuwd geworden naar de geuren, snel eens ruiken bij Etos

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je hier bent, nog leuker als je een reactie achterlaat!