Food | Mira Eats #5

donderdag 25 mei 2017


Daar ´issie weer; Mira Eats! in deze 5e editie laat ik jullie graag weten welke aanraders ik deze maand heb op etensgebied! Je vind in deze rubriek leuke restaurantjes, fijne gerechten en bijzondere supermarktvondsten. De vorige editie kun je via deze link lezen.

Amsterdam - Dunkin Donuts
Ik kende deze keten al uit Aruba en ik moest echt even langs het filiaal in Amsterdam. Dunkin heeft gewoon de lekkerste donuts en heel erg veel keuze, zeker langs hoppen als je er in de buurt bent!

Amsterdam -  Metropolitain
Het is mij nooit helemaal duidelijk wat in Amsterdam nou Metropolitain is en wat bij Café de Paris hoort, anyway; ik at daar goddelijke crêpes met mascarpone en fruit. Vrijwel de hele kaart (van beide) is zeer Instagram waardig en de ijskoffies zijn fenomenaal. Alles is een tikkeltje duurder dan gemiddeld maar nog steeds goed te doen.

Amsterdam - Salsa Shop
Op Amsterdam Centraal at ik een burrito bij de Salsa Shop en dat was heel verrassend! Verse ingrediënten en heel veel smaak, echt buitengewoon goed voor een ¨stationstentje¨.

Amsterdam - The Avocado Show
Ik ging eindelijk naar dit mega populaire restaurant en dat beviel enorm goed. De avocado's hadden wat rijper gekund maar de smaken waren verder top. Mooie, zeer fotogenieke gerechten met hele sprekende smaken. Duurder dan gemiddeld ook maar mede door de ervaring echt wel waard om eens te gaan eten. Wij moesten op een dinsdagmiddag rond 12:00 een halfuurtje wachten, je kunt je naam dan op een lijst zetten en even een rondje door de buurt wandelen.

Overig - Broodje Martino
Een broodje Martino eet ik zelden maar als ik er een eet, ben ik meteen weer helemaal fan. Je vind dit broodje bij de meeste broodjeszaken en het is een broodje filet american met tabasco, afhankelijk van het tentje zit er ook nog mosterd, komkommer, augurk en rauwkost op.

Overig - Red Velvet Cupcakes
Je ziet in elke winkel tegenwoordig met van die bakmixen voor red velvet taarten voorbij komen. Ik maakte cupcakes met deze mix en maakte zelf de crème van roomkaas, boter en witte chocolade. Makkelijk en heel erg lekker!

Supermarkt - Poke Bowl
Vorige maand schreef ik ook al over poke bowls, ook de supermarkten hebben inmiddels bedacht dat deze populaire hap onmisbaar is in hun assortiment. Die van Jumbo is betaalbaar (€3,99), heel erg smaakvol maar wel een beetje weinig. Die van de AH (€5,29) is een stukje prijziger, net wat minder lekker maar qua hoeveelheid top.

Supermarkt - Tortilla Pringles
Ik kende deze variant Pringles al uit België en ze waren hier te koop bij o.a. Jamin. Inmiddels zijn deze toppers ook terug te vinden in de supermarkt, o.a. Albert Heijn. Voor de hot chili variant is erg lekker en ze zijn wat mij betreft een enorme aanvulling op het klassieke Pringles assortiment.

Best een grote lijst dit keer, met heel veel dingen waar ik echt van genoten heb:). Aankomende maand hoop ik lekker naar foodfestivals te gaan en ga ik als het goed is weer langs mijn favoriet Wagamama, jullie gaan het in ieder geval weer zien!
Heb jij nog aanraders op etensgebied?

1 opmerking:

  1. Ik wil zo graag een keer naar Dunkin' Donuts maar het komt er gewoon niet van om naar Amsterdam te gaan (behalve naar een bloggerevenement maar toen had ik geen tijd meer om langs Dunkin' Donuts te gaan). Stiekem hoop ik dat het volgende filiaal opent in Utrecht :D

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je hier bent, nog leuker als je een reactie achterlaat!