Body | Unboxing Healthbox by Juglen Zwaan

zaterdag 6 mei 2017


De nieuwe Healthbox kwam weer binnen en deze stond eigenlijk volledig in het teken van mijn favorietste ding op aarde: eten. Dit keer is de box samengesteld door Juglen Zwaan, de initiatiefnemer van het gezondheidsplatform aHealthylife.nl. Hij schrijft en spreekt vooral over voeding en gezondheid en dat zie je absoluut terug in deze box. Het lijkt me overigens zo geweldig om een box samen te stellen met al mijn favorieten, dat is toch de droom van elke box/health/foodliefhebber.


Breiz Import - Keltisch Zeezout met Bretonse Zeewier €4,95
Dit zeezout is ongeraffineerd, bevat geen toevoegingen en is rijk aan onder andere mineralen en magnesium. Altijd fijn om een voorraadje zout in huis te hebben, al zat er laatst ook al een zakje zeezout in de box. Deze verpakking is wel wat handiger dan een zakje alleen ik doe echt eeuwen met zout, deze verpakking gaat dus naar iemand anders.

Zechsal - Pure Magnesium €12,95
Deze magnesiumolie zorgt voor ontspanning, verbeterd je hartritme, maakt je botten sterk en geeft extra energie. Je sprayt het op je huid, vanuit daar trekt het je lichaam in. Ik heb hele positieve ervaringen met een ander product van Zechsal tegen puistjes. Ik ben vooral geïnteresseerd in deze olie door de beloofde ontspanning en de energie. 


Latzimas - Biologische Olijfolie €6,95
Een mooie fles biologische, Griekse olijfolie, extra virgin. Olijfolie gebruik ik erg veel en goede vind ik best wel prijzig, een hele fijne aanwinst voor mijn keukenkastje dus!

Ralph Moorman - De Boodschappencoach €15,95
Handig boekje over levensmiddelen (uit de supermarkt) waarin staat wat je beter wel en niet kunt kopen en waarom. Ik heb ´m even snel doorgebladerd en kwam al wat verrassende dingen tegen, leuk!


Theefee - Kruidenthee met Venkel €3,95
Deze biologische thee bevat venkel, ideaal voor buikklachten bij kleine kinderen. Verder verlicht deze thee een opgeblazen gevoel en remt ´ie ontstekingen. Ik vind ´m heel vies ruiken maar dat is vast even wennen, fijn om iets in huis te hebben voor als er een keer buikpijn in the building is.


Testa Omega-3 - Hoog Geconcentreerde Algenolie Omega-3 Capsules €7,95
Omega-3, ook wel te vinden in bepaalde (vette) vissen is ontzettend goed voor je hart, hersenen en ogen. Ik heb het al eens eerder gezegd, die vitamines zijn geweldig om te kijken wat werkt voor mijn lichaam alleen als je elke keer de Healthbox krijgt is het erg veel. Ik zou om deze reden er als betalende klant voor kiezen om de box met iemand samen te bestellen, zodat je de spullen kunt verdelen. Verder klaag ik niet, een voorraadje is altijd fijn of ik geef weg wat ik over heb.

Original Superfoods - Curcuma €2,50
Curcuma staat bekend om de ongekend vele en grote voordelen voor de gezondheid. Ik vind het niet echt lekker maar doe soms een klein beetje door mijn smoothie voor het gezonde effect. Fijn zakje dus:).


Royal Green -  Extra Virgin Kokosolie 325ml €8,95
Deze raw kokosolie is vrij van transvetzuren is is ideaal om mee te braden, bakken, wokken en frituren. Ook deze zat al eerder in de box maar gaat er bij het koken redelijk snel doorheen, fijn om weer een nieuwe pot te hebben dus.

Ananda Chocolate - Pure Chocolade €2,20
Deze 80% pure chocolade is vrij van kunstmatige kleur- en smaakstoffen, e-nummers, melk, gluten en transvetten. Zelfs de pakking is duurzaam ontwikkeld met recyclebare materialen. Ik ben geen fan van pure chocolade dus deze gaat naar iemand anders. 


King Soba - Boekweit Noedels met Quinoa €3,50
Deze noodles zijn glutenvrij, biologisch en vegan. King Soba heeft verschillende bijzondere smaken in het assortiment en ik heb er al veel geprobeerd. Ook noodles van dit merk vond ik al eerder in de Healthbox, ik gebruik ze regelmatig bij het avondeten, ze zijn lang houdbaar en smaken lekker. Hop, de voorraadkast in dus!


Seamore - Zeewierpasta €4,95
Deze pastavervanger is gemaakt van zeewier en een ideaal product om meer groente aan je maaltijden toe te voegen. Deze zat ook al in een eerdere box en ligt nog steeds in de kast. Ik was wel benieuwd en enthousiast maar vind het ergens ook eng. Of nouja eng, het staat me tegen om te gaan proberen maar ik beloof bij deze plechtig dat ik het snel ga doen.

Squalan - Pure Facial Oil €59
Deze superolie is echt geschikt voor ontelbare dingen. Zo kun je het gebruiken als aftersun, tegen droge haarpunten, op je lippen, als body oil, en nog veel meer. Eerder zaten er testverpakking van Squalan in de Healthbox, die gaf ik altijd weg. Nu wil ik toch een gaan kijken welke manier van gebruiken van de olie voor mij werkt, even kijken hoe mijn haar er op gaat reageren.


Vitals - 100% Zuivere, Biologische Spirulina €10
Spirulina is ideaal voor de ondersteuning van je energieniveau. Ik slik dagelijks een capsule van Orthica om mijn energie level op pijn te houden maar die zijn inmiddels bijna op. Ook heb ik de B12 tabletjes van Bloem met veel plezier gebruikt. Leuk om nu deze te gaan testen en te kijken wat het me oplevert ten opzichte van de voorgaande supplementen. Ondanks dat ik de hoeveelheid vitaminen/supplementen in de Healthbox vrij veel vind, zijn producten voor mijn energielevel heel erg welkom. Ik kan me voorstellen dat je het misschien niet te veel vind als de supplementen wel elke keer bij je passen.


Wow, dat was ´m guys. Een enorme box met veel dingen, veel luxe producten en veel handige spulletjes. De box was loodzwaar en heeft een waarde die ik zo even snel schat op zo'n €135, de box kost echter €44,95 en is dat bedrag wat mij betreft ook echt waard. Je kunt ´m hier bestellen, toen ze begin deze week de box naar mij toe stuurden, waren er nog zo'n 300 exemplaren verkrijgbaar.
Welk product spreekt jou het meeste aan?

1 opmerking:

Leuk dat je hier bent, nog leuker als je een reactie achterlaat!