Food | Jack Fudge

maandag 29 mei 2017


 Onlangs was ik aanwezig bij Flavourites in Utrecht, daar stond onder andere een kraampje van Jack Fudge met, heel verrassend, fudge. Nou had ik daar natuurlijk uitgebreid foto's van gemaakt maar daar was iets mee misgegaan. Nou denk je misschien ¨dan maak je toch nieuwe foto's¨, alleen dat gaat vrij moeilijk met een product wat al verorberd is. Weinig foto's dus, maar wel even een review met 9 verschillende smaken fudge.

De fudge van Jack is handgemaakt (in Nederland), voor wie fudge niet kent; dit is een romig maar toch stevig spul gemaakt van boter, suiker en melk of room. Jack sloeg aan het experimenteren en heeft heel veel verschillende smaken in het assortiment waarvan ik er 9 probeerde.

Appeltaart
Deze fudge smaakte echt naar verse appeltaart met frisse appel, wat kaneel en iets wat op deeg lijkt.

Citroen Meringue
Deze ruikt allereerst al heel erg lekker naar citroen en smaakt goed. De stukjes merengue hadden voor mij wel wat meer mogen zijn. De smaak is heel sterk en daarom vind ik dit blokje snel te veel, met mate eten dus.

Brownie
Geweldig. Deze variant smaakt 100% naar brownie alleen dan met de structuur van fudge. De stukjes brownie in de fudge en de stukken chocolade bovenop zijn wat mij betreft een perfecte combinatie.

Rocky Road
Mijn absolute favoriet! Nootjes, marshmallows, rozijnen en krokante koek-achtige stukjes. Echt fenomenaal deze.

Butterscotch
Ook deze vind ik erg lekker. Ik proef veel karamel. Ik had verwacht dat de stukjes butterscotch hard zouden zijn, maar ze zijn zacht, extra lekker!

Cookie Monster
In deze fudge met vanille smaak vind je Oreo koekjes en chocolate chip koekjes. Deze ziet er natuurlijk geweldig uit maar vind ik qua smaak niet uitmuntend. De stukjes Oreo binnenin zijn lekker maar het koekje bovenop smaakt een beetje oud.

Framboos Witte Chocolade
Deze vond ik een van de mindere maar dat ligt meer aan mijn smaak dan aan de fudge. Je proef welk duidelijk framboos en heel veel witte chocolade maar ik vind ´m veel en veel te zoet.

Red Velvet
Deze smaak kon ik online niet terugvinden maar er lijkt iets van kokosbrood bovenop te zitten, heel erg lekker. Verder vind ik de smaak wat gewoontjes en iets te zoet voor mij, dat kokosbrood zou ik wel graag op andere fudge variaties nog terug zien.

Kaneel
Gewoontjes, maar wel lekker. Prima kaneelsmaak, niet te heftig en goed in balans met de smaak van de fudge.


Over het algemeen een succesvol proeffeestje dus, al ben ik er achter gekomen dan fudge gewoon niet echt mijn favoriete snoepsoort is. Ik had meer karamel smaak verwacht maar het is fudge, geen karamel. De rocky road sprong er voor mij echt ver ver ver bovenuit, die zou ik zeker opnieuw meenemen. Ik kan je Jack Fudge zeker aanraden, al zou ik de grote blokken wel in vier stukjes snijden, ze zijn namelijk erg machtig. Een blokje fudge van ongeveer 40 gram kost €1,10, een box om 9 stuks in de stoppen €1,50, verzenden binnen Nederland kost €3,50. Jack Fudge is altijd te koop in hun webshop en zeer regelmatig op festivals, markten en events. Op de Facebookpagina van JF kun je zien je wanneer ze waar te vinden zijn.
Welke smaak lijkt jou de lekkerste?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je hier bent, nog leuker als je een reactie achterlaat!