Body | Bon Parfumeur 101

dinsdag 16 mei 2017


Ondanks dat ik het lastig vind om over parfum te schrijven (een geur is persoonlijk en heel moeilijk te omschrijven) vind ik het toch leuk om jullie soms een geur te laten zien, zeker als het iets bijzonders is. Vorige week maakte ik kennis met Bon Parfumeur, een Frans merk, en mocht ik mijn favoriete geur uit de collectie mee naar huis nemen


Bon Parfumeur is niet zomaar een merk, ze hebben namelijk 16 verschillende geuren (Eau de Parfum) die zowel geschikt zijn voor mannen als vrouwen, unisex dus. De parfums zijn gemaakt om te mixen en te matchen, je kunt ze verzamelen, ruilen en kijken welke combinaties jij het lekkerst vind. Door de mogelijkheid om te combineren is er voor iedereen een geur en een combinatie die bij hem of haar past, ook de prijs van €35 nodigt uit om meerdere varianten te kopen.


Oprichter Ludovic wilde graag een parfum collectie maken waar alle geurfamilies in terug te vinden zijn, dit staat voor hem voor vrijheid en het vieren van individualiteit. De parfums worden gemaakt in Frankrijk met de beste ingrediënten en hebben een concentratie van 10-12%.


Ondanks de vele mogelijkheden is het makkelijk om je favoriet te vinden, de parfums zijn allereerst onderverdeeld in geurfamilies met elk hun eigen kleur. Zo is roze bijvoorbeeld de bloemige familie. De drie cijfers op het label geven de hoofdnoten aan, elk cijfer staat voor een hoofdnoot, dit maakt het combineren simpel. Deze geur heeft als hoofdnoten rose, sweet pea en white cedar. In de basisnoten vind je onder andere lavendel, in de topnoten amber.


Qua geur is het vooral een toegankelijke geur met een bijzondere touch. In het begin ruik ik vooral bloemen, als snel word de geur wat warmer, kruidiger maar wel met een toefje fris. De geur blijft lang zitten en word naar verloop van tijd wat warmer en zoeter qua geur maar niet mierzoet. Ik begrijp dat een geur omschrijven bijna niet te begrijpen is voor jullie lezers maar als ik 101 omschrijf als een warme geur met een kruidige en frisse noot, kom ik toch het meeste in de buurt denk ik. Ik vind ´m in ieder geval heerlijk en zowel geschikt voor dagelijks als voor een speciale gelegenheid. Daarbij wel de sidenote dat ik wel van aparte en wat meer aanwezige geuren hou.
Ik heb natuurlijk ook de andere geuren van Bon Parfumeur geroken bij de lancering en er waren een aantal die me enorm bevielen. Het zijn zeer toegankelijke geuren die toch echt bijzonder zijn, maar weet niet te apart. Ik vond wel duidelijk sommige geuren meer voor mannen of meer voor vrouwen, maar het gros kan echt wel voor beide geslachten. Bon Parfumeur is net pas gelanceerd in Nederland en nog bezig met extra verkooppunten, momenteel zijn de geuren verkrijgbaar voor €35/30ml op de webshop, Anna + Nina, Property Of, Brownie and Blondie en The Domestic Botanist.
Kende jij dit merk al?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je hier bent, nog leuker als je een reactie achterlaat!