Beauty | Inglot Freedom System Palette & Diamond Lip Tint Liquid Lipstick

zaterdag 20 mei 2017


Onlangs opende in Amsterdam een mooie nieuwe winkel van Inglot. Een prachtige, strakke winkel met ontelbaar veel varianten make-up, er zijn maar liefst 1500 verschillende kleuren binnen het assortiment van Inglot.  Zat mogelijkheden dus, en al helemaal met het Freedom Palette, die probeerde ik voor jullie uit, én een vloeibare lipstick. Dit was mijn eerste échte ervaring met de producten van Inglot trouwens, altijd extra leuk zo'n ¨nieuw¨ merk.


Diamond Lip Tint Liquid Lipstick 106 ca.€20
Deze liptint is nog niet verkrijgbaar maar zal dat binnenkort wel zijn, daarom wilde ik ´m toch graag even aan jullie laten zien als ik toch aan de slag ging met het palette. De prijs is een inschatting, kijkende naar vergelijkbare producten van Inglot. Een hoog gepigmenteerde, vloeibare lipstick dus, met een bijzondere metallic finish.


Heel veel pigment en een intense kleur dus. De finish lijkt bijna mat maar heeft toch echt een metallic gloed, bijzonder effect.


Hele mooie intense kleur die je er echt af moet schrobben, prima long lasting dus. Wel een lipstick die ik met een liner zou aanbrengen want precies werken is best moeilijk.


Freedom System Palette ca.€50
Het FSP is een palette die je zelf kunt samenstellen en waarmee je eindeloos kunt variëren. Dit losse doosje met 5 vakjes kost €10, als je die vult met 5 oogschaduws á €8, kom je op €50 uit. Uiteraard zijn er andere vormen, andere groottes en andere producten beschikbaar om het palette precies te vullen met alles wat jij leuk vind. Deze editie is een limited edition voor de opening in Amsterdam, heel leuk om te bewaren en her te gebruiken. 


In het palette zitten 5 kleuren waarvan 2 glanzend en 3 mat. Ondanks de redelijk neutrale kleuren, is het volgens mij een palette waar je veel verschillende kanten mee op kunt. Als ik zelf een palette zou samenstellen, zou ik waarschijnlijk ook blusher toevoegen, lekker makkelijk voor op vakantie:). In het palette zit geen kwastje, ondanks dat ik die kwasten vaak vrij slecht vind, is het voor op vakantie of onderweg wel handig.


De swatches vallen me niks tegen, prima pigment en ook wel afwisseling. Zo is de tweede kleur van recht heel erg subtiel maar volgens mij wel mooi om over het hele ooglid te gebruiken. De rechterkleur is een stuk intenser maar toch nog niet te heftig. De linker drie zijn subtiele, werkbare kleuren die je makkelijk elke dag kunt gebruiken. 

Ik merk weinig fall-out en moest deze swatches echt van mijn hand poetsen. Vooral de matte kleuren bleven goed zitten, de glanzende ook maar die voelden wat romiger aan en verdwenen wat sneller.


De rechter kleur op mijn ogen. De oogschaduw oog bijna als een cream oogschaduw maar klontert niet samen in mijn crease en blijft gewoon op zijn plek.


Hier nog even beide producten op mijn gezicht. Zoals je kunt zien valt de oogschaduw een klein beetje weg maar is het wel een mooie toevoeging.


Mijn eerste ervaring met Inglot is dus vrij positief. Ik vind de producten niet van extreem goede kwaliteit maar wel gewoon heel goed. Niet het beste ooit dus maar wel gewoon fijn om te gebruiken en kwaliteit waar je op kunt rekenen. De oogschaduw is zeer draagbaar, de lipkleur niet mijn ding maar wel een fijn product. Ik zal in de toekomst zeker eens langs de winkel op de Kalverstraat gaan want ik heb nog wel wat dingetjes op het oog! Je shopt Inglot dus vanaf nu naast online ook in het centrum van Amsterdam!
Hebben jullie al ervaring met Inglot?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je hier bent, nog leuker als je een reactie achterlaat!