Beauty | Zechsal Pure Magnesium Skin Balm

vrijdag 14 april 2017


Alhoewel mijn huid het best prima doet, word ik soms ineens wakker met een invasie van puisten. Niet fijn, niet mooi en het liefst wil ik ze dan ook zo snel mogelijk weer weg hebben. Zechsal heeft door de formule op basis van milk of magnesia een kalmerende werking op de huid en beloofd dus wat aan deze puistjes te doen. Hiernaast is het te gebruiken als masker tegen roodhuid, én als matterende primer, die laatste optie probeerde ik ook.


Een wanhopige puber ontdekte ooit per toeval dat milk of magnesia, een middel tegen maagproblemen, haar puistjes binnen zo time verhielp. Zechsal heeft de formule wat aangepast en geperfectioneerd zodat deze effectief is maar ook geschikt is om op de huid te gebruiken. De ingrediënten zijn natuurlijk en versterken elkaars werking.

De basis voor de Zechsal Skin Balm is oeroude magnesium uit de zuiverste magnesiumbron op onze planeet; die in het altijd gezellige Veendam. Door magnesium te mengen met Dolomiet, ontstaat er magnesiumhydroxide en dat noemen ze dan weer milk of magnesia. Dit soul onttrekt talg en olie aan de huid en is ook perfect te combineren met tea tree olie. Onderaan dit artikel meer over mijn ervaring met Zechsal en puistjes, eerst wat meer over de primer.


Natuurlijk probeerde ik Zechsal ook als primer en dat werkte eigenlijk prima. Het smeert een beetje gekkig uit, het lijkt wat op de huid te blijven liggen. Foundation aanbrengen ging dan ook het mooiste als ik niet te lang wachtte en het gewoon meteen aan bracht. De substantie voelt prima op mijn huid, lekker fris en mijn foundation blijft prima zitten, fijn gevoel ook dat eventuele opkomende puistjes meteen bestreden worden. Geen superzachte primer die alle oneffenheden opvult en plekjes verhult, wel een prima basislaag waardoor je make-up niet in je huid trekt.


Qua primer prima dus, maar geen ultieme favoriet. Qua puistjes was ik eigenlijk heel erg verrast omdat ik meestal veel agressievere producten gebruik op een puistje. Deze Skin Balm ruikt een beetje mint-achtig en verder gewoon naar magnesium, prima geur. Als ik een puistje had, depte ik daar wat Skin Balm op, zelfs de pijnlijke onderhuidse puistjes lieten zich aanpakken en waren echt binnen een halve dag een stuk rustiger. Het werkt dus echt goed, zonder dat er een enorme droge of geïrriteerde plek rond het puistje ontstaat zoals bijvoorbeeld tandpasta. Aanrader dus, omdat het gewoon werkt hoe je wilt dat het werkt, je vind Zechsal Skin Balm bij de Vitamine Store voor €14,50/50ml en op www.zechsal.eu. Met de code SKINBALM17 krijg je 10% korting.
Hoe bestrijd jij puistjes?

Dit product heb ik ontvangen om een review te maken, uiteraard heeft dit geen invloed op mijn mening.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je hier bent, nog leuker als je een reactie achterlaat!