Beauty | Wimperextentions bij Studio Nina van Veluw

dinsdag 4 april 2017


Wimperextentions, tja. Ik hoorde er al jaren veel over, helaas vooral negatief. Toch bleef er iets kriebelen, het leek me zo fijn, ik vond het vaak erg mooi en ergens kon ik niet geloven dat bij goede extentions en een goede verzorging je wimpers echt zo aftakelen. Studio Nina van Veluw nodigde me uit voor een nieuwe set wimpers, ik hoorde haar flink uit en ging naar huis met een set prachtige wimpers. Hoe ik dat ervaren heb, vertel ik jullie in dit artikel. Hier boven zien jullie ze natuurlijk al zitten, lekker aanwezig maar niet te nep.



De studio van Nina bevind zich op twee hoog in Amsterdam Oost. Een kleine maar schone en gezellige studio waar ik me direct op mijn gemak voelde. Nina zelf kwam op mij zeer professioneel over. Ik had flink wat vragen omdat ik ten eerste geen beschadigde wimpers wilde en ten tweede geen drag queen effect wilde, ook omdat ik het hele gebeuren rete interessant vind en graag zo veel mogelijk details wilde weten. Nina legde me alles goed uit en gaf met veel geduld antwoord op mijn vragenvuur, heel fijn.



Vol vertrouwen klom ik dus op dit bankje, waar ik de komende twee uur zou liggen. Ondertussen dommelde ik een beetje weg of stelde ik nieuwe vragen aan Nina. In overleg met mij gingen we voor One by One wimpers, op elke wimper een extention. Er is ook een optie voor 3D wimpers, dan plak je op elke wimper 3 wimpers. Anyway op elke wimper een extention dus, daar voel je verder, op wat gefriemel na helemaal niks van, best rustgevend dat gepruts. Ondertussen leerde ik trouwens dat een mens gemiddeld 100 bovenwimpers heeft, niet gek dus dat het aanbrengen van extentions zo'n twee uur duurt.



Tadaaaaaa! Mocht het nog niet duidelijk zijn; boven zie je mijn wimpers zonder extentions, onder met de extentions. Prachtig hè! Nina heeft bij mij extentions op mijn wimpers geplakt van 10mm, dat was 1mm langer dan mijn eigen wimpers. Het lijkt hier wat langer maar dat komt doordat de uiteinden van mijn eigen wimpers vrij licht zijn. De wimpers voel je overigens amper zitten, geen zwaar gedoe, irritatie of jeuk.

Ik was er eigenlijk direct heel erg blij mee, mijn oogopslag vind ik zo veel mooier zonder dat het moeite kost. Ik kam mijn wimpers twee keer per dag met een speciaal borsteltje, het lijkt een beetje op een wenkbrauwborsteltje, deze krijg je van Nina als je wimpers laat zetten. 

Ik wilde jullie eigenlijk per week een foto laten zien, echter was er na de eerste week eigenlijk geen verschil te zien dus laat ik jullie een foto zien na ruim twee weken en een foto na bijna 4 weken.


Deze foto maakte ik na bijna 2,5 week. Zoals je kunt zien, ziet rechts er nog heel erg goed uit en is links inmiddels wat uitgevallen. Links werkte ik bij met een mascara, je zag dan eigenlijk geen verschil meer. Dit kan met elke mascara die je maar wilt, zolang die maar niet waterproof is, ik vond het fijn om een subtiele mascara te gebruiken en ging voor Chubby Lash van Clinique.


Op deze foto draag ik de wimpers bijna 4 weken, rechts is inmiddels ook iets uitgevallen en links ook wat meer. 

Als je vind dat je wimpers op zijn kun je ze weer bij laten vullen of de wimpers verwijderen, dit laatste kun je het beste niet zelf doen want je wilt niet je wimpers compleet beschadigen. Ik kreeg toevallig een aanbod van een vriendin om ze bij te laten vullen dus heb dat gedaan. Zonder dit aanbod had ik ze waarschijnlijk laten verwijderen, niet omdat ik niet tevreden ben maar omdat ik dit niet als iets vasts wil hebben. Ik wil ten eerste niet elke maand veel geld uit geven aan mijn wimpers en ten tweede voel ik me gewoon prettiger bij af en toe extentions, bijvoorbeeld voor vakantie want daar vind ik ze perfect voor.


Voor mij was het heel erg belangrijk dat mijn eigen wimpers niet zouden beschadigen of extra snel zouden uit vallen. Ook wilde ik een mooi maar geen overdreven nep effect, dat laatste is zeker gelukt. Ik heb niet het idee dat mijn wimpers beschadigd zijn, voor mijn gevoel zijn ze wel iets meer uitgevallen maar ook dat moet ik even nuanceren. De wimpers die uitvallen, vallen op je laken bijvoorbeeld, veel meer op omdat er een extention aan zit, het kan dus goed dat ik het gewoon vaker heb gezien hierdoor en niet dat er meer uit is gevallen. Mijn gevoel zegt wel dat ze net iets meer uitvallen, maar niet zo veel dat ik een nieuwe set hierom zou laten.


Even de voordelen op een rijtje:
- Je ziet er ´s ochtends meteen fitter uit met alleen een halve minuut kammen
- Ze blijven lang mooi en eventuele gaatjes zijn heel makkelijk op te vullen
- Het ziet er natuurlijk uit
- Het voelt niet zwaar of ongemakkelijk

De nadelen:
- Ik vind het prijzig, hiermee bedoel ik niet té duur maar voor een student veel geld
- Je wimpers vallen gevoelsmatig iets meer uit


Ik ben dus heel erg tevreden en stiekem ook een klein beetje verslaafd. Alle info en de contactgegevens van Nina vind je op haar website, je kunt via deze site ook heel makkelijk een afspraak inplannen. Voor een nieuwe set wimpers betaal je €65,50, opvullen binnen 4 weken kost €46,50. Ik ben enorm te spreken over de professionaliteit bij deze salon en kan ´m iedereen aanraden, mocht je naar aanleiding van dit artikel nog vragen hebben over mijn ervaring, stel ze gerust in de comments. Als je inhoudelijke vragen hebt dan kun je via de website contact opnemen met Studio Nina van Veluw.
Hebben jullie ervaring met wimperextentions?

1 opmerking:

  1. Leuk stukje Mira!
    Bedankt voor je bezoek en je bent in de toekomst altijd welkom in mijn Studio.
    Lieve gr Nina

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je hier bent, nog leuker als je een reactie achterlaat!