Food | April Challenge: Water en thee

zondag 2 april 2017


Door Anne - In de maand april is het tijd voor een nieuwe uitdaging: voorjaarsschoonmaak in mijn drinkpatroon. Deze maand ga ik alleen water en thee drinken. Geen bier, radler, iced tea met suiker, sinaasappelsap en koffie meer voor mij. Eens kijken hoe dat gaat bevallen! In deze blog zet ik mijn verwachtingen op een rijtje.
Geld
Eén van de dingen waar ik ongemerkt veel geld aan uitgeef, is koffie. Starbucks op het station, de automaat in de kantine, een drankje na het eten. Koffie, koffie, koffie. Tel maar uit je verlies. En er zit vaak ook nog eens vet en suiker in. En een koekje bij. Niet meer doen dus. Ik verwacht dat dit geld bespaart.

Alcohol
Ik heb nooit veel alcohol gedronken, maar bier en vooral radler zijn vaak mijn automatische keuze wanneer ik uit eten ga of op een feestje ben. Als ontwikkelingswetenschapper weet ik echter als geen ander hoe slecht alcohol is voor je hersenontwikkeling. (Jup, sorry neuronen uit mijn prefrontale cortex voor al die drankjes). Daarnaast is mijn BMI op dit moment aan de hoge kant en zitten er in alcohol en radler veel onnodige calorieën. Laten staan dus! Ik verwacht hierdoor fitter te worden.

Zomer
In de zomer merk ik dat het extra belangrijk is om genoeg te drinken. Ik drink dan ook meer zodra de zon fanatiek gaat schijnen. Daarom vind ik nu een goed moment om alleen nog water en thee te drinken. Ik verwacht dat het op deze manier makkelijker is om genoeg drinken in een gezond eetpatroon te passen. Kan ik ook gerust heerlijk vers fruit eten zonder in te zitten over de hoeveelheid suikers die ik binnen krijg.
Samengevat ga ik dus geld besparen en fit worden voor de zomer. Aan het eind van de maand horen jullie weer van mij! Hoe bereid jij je voor op de zomer?

1 opmerking:

  1. Wat een goede challenge! Ik was vorige week toevallig al begonnen met (veel) water drinken. Ik doe dan meestal een halve citroen in plakjes in een flesje water waardoor het nog net iets lekkerder smaakt.
    En als voorbereiding op de zomer wil ik gaan hardlopen, of het lukt weet ik niet maar de wil is er :)

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je hier bent, nog leuker als je een reactie achterlaat!