Beauty | Atlas Argan Company Dagcrème & Nachtcrème

woensdag 12 april 2017


Eind maart vertelde ik jullie al over de fijne argan olie van Atlas, ik probeerde ook twee crèmes van dit fijne merk, die laat ik jullie vandaag graag zien. Het gaat om een biologische dagcrème en een nachtcrème met uiteraard arganolie én rozenwater.


Atlas Dagcrème €13,95
Net zoals bij de pure argan olie, heeft deze verpakking weer een handig pompje die goed en hygiënisch werkt. Opvallend vind ik de zeer minimale lijst van ingrediënten: biologisch rozenwater, biologische arganolie, basiscrème, etherische olie en 1% rokosal, dit laatste is een natuurlijk conserveringsmiddel. Ik was eerst bang voor een heftige argan geur, maar de crème ruikt ook zeker naar rozen. De geur is wel wat gekkig, een bijzondere combi die argan geur en de rozengeur, ik kan het wel waarderen, wat mede komt doordat ik de crème geweldig vind.

Ik gebruik zelf nooit dagcrème onder mijn foundation omdat ik dan van die ophopingen krijg, ik gebruik de crème dus op dagen dat ik geen foundation draag. Hij is niet te vettig, goed verzorgend en voelt fijn en licht aan, qua intrekken mag het van mij nog iets sneller.


Atlas Nachtcrème €13,95
De nachtcrème heeft exact hetzelfde lijstje ingrediënten als de dagcrème maar voelt wat verzorgender en dikker aan, ik vermoed dat ze er wat meer olie in gestopt hebben. Als ik ´m vergelijk met de dagcrème trekt deze wat sneller in, mede doordat mijn huid ´s avonds vaak wat droger is dan in de ochtend. Hij is duidelijk vetter dan de dagcrème maar absoluut niet te vet. Van beide crèmes heeft deze duidelijk mijn voorkeur, verder dezelfde verpakking en dezelfde geur die ik inmiddels toch echt wel lekker vind.


Ik was al een beetje fan maar na het gebruiken van deze crèmes heeft het Nederlandse bedrijf Atlas echt mijn hart gestolen. Hele fijne producten van eigen bodem die doen wat je verwacht, niet te veel poespas hebben en heel erg betaalbaar zijn. Of mijn huid ook echt op lange termijn verbeterd vind ik lastig te zeggen omdat het bij mij echt per week verschilt hoe mijn huid er aan toe is. Het voelt op het moment van gebruik en de dag er na fijn en dat is wat ik zelf belangrijk vind aan een creme. Een setje met beide crèmes kost €19,95 en is te vinden in de webshop en de winkel in Leiden.
Kende jij Atlas al?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je hier bent, nog leuker als je een reactie achterlaat!