Food | 3x Koffie met Hands Off My Chocolate

zaterdag 4 februari 2017


Ik ben geen enorme koffiedrinker maar voor een speciaal koffie met veel melk ben ik wel te porren. Vandaag laat ik jullie drie koffies zien, gecombineerd met de chocolade van Hands Off My Chocolate. Twee koffies met veel melk en eentje voor de die hards die geen hartaanval krijgen van een sterk bakkie.


Ik begin meteen met de heftigste van het stel: espresso!
Ik zette een sterk kopje espresso en schaafde wat van de chocolade. Voor deze variatie gebruikte ik ¨Milk Meets Dark¨, een fijn reepje die melk en puur combineert. Ik schaafde wat van de chocolade af, mikte deze in het kopje en goot de koffie er overheen. De chocolade drijft uiteindelijk naar boven en mengt zich een heel klein beetje met de koffie.


Uiteindelijk krijg je dan een sterk kopje koffie met een dun laagje chocolade aan de bovenkant. Voor mij wat te sterk, maar wel een lekkere combi.


Deze variatie is er een voor de melk liefhebbers, én de liefhebbers van karamel zeezout. Allereerst heb ik een brokje chocolade onderin het glas gelegd, dit keer de Crispy Cookie reep met jawel, karamel en zeezout. Ik maakte een latte door melk te koken in een pannetje en flink wat schuim op te kloppen. Deze goot ik in het glas, hierna heb ik een half kopje espresso toegevoegd. Hierna nog wat van de chocolade over het schuim schaven en voila; een heerlijke zoete koffie met een bijzonder randje.


Ook hier weer een koffie met veel gekookte melk en een scheutje espresso. Voor deze koffie heb ik de Caramel Macchiato chocolade gebruikt. Ik heb flink wat van de chocolade in het glas geschaafd en flink wat melk en koffie toegevoegd. Tot slot heb ik een flinke berg slagroom op het glas gespoten en nog wat van de chocolade over het glas geschaafd.


Wederom een zoete koffie met een lekker vleugje chocolade. En zeg nou zelf, koffie met slagroom is toch té lekker? Deze variatie kun je een beetje op spicen met een scheutje amandelsiroop of amaretto.


Bij deze dus, in samenwerking met Hands Off My Chocolate, mijn drie koffievariaties met chocolade. Ik kan nog wel 20 varianten bedenken want ik ben dol op de combinatie van deze twee. Mocht je er eentje gaan maken, laat me vooral weten hoe het bevallen is!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je hier bent, nog leuker als je een reactie achterlaat!