Food | Tastea Energy Boost

maandag 6 februari 2017


Vandaag een review die ik zelf ontzettend leuk vond om te maken; thee! Niet zo maar thee natuurlijk, de thee van Tastea is ten eerste erg bijzonder én de variant die ik probeerde zou voor een energy boost moeten zorgen. Nou heb ik regelmatig een energy boost nodig maar krijg ik van koffie en energy drank zo'n heftige korte boost die totaal niet prettig aan voelt. Naast of de thee lekker smaakt, test ik dus ook of het een positieve invloed heeft op mijn energie niveau.


Wat ik tot voor kort niet wist, is dat thee niet altijd gezond is, theezakjes bevatten vaak toegevoegde dingen zoals vrij veel suiker. Met losse thee maak je dus een betere keuze qua gezondheid, wel even zo'n theezeefje of een leuk thee-ei kopen óf de handige beker van Tastea die ik jullie verderop laat zien.

De thee van Tastea is 100% natuurlijk en bevat luxe en exclusieve theekruiden.  De blaadjes worden met de hand geplukt, dit levert ongeveer 12 kilo thee per dag op. Machinaal plukken zou 500 kilo per dag kunnen opleveren, echter voldoen de blaadjes dan niet aan de kwaliteitseisen van Tastea. Dit proces en de hoge kwaliteit zorgt er voor dat Tastea redelijk prijzig is, hier kom ik later op terug maar ik kan je al wel vertellen dat dit geen thee is, die binnen een weekje op is.


Energy Boost belooft, zoals de naam al zegt, je energie op te krikken maar, heeft nog een aantal andere voordelige effecten. Zo helpt het om beter om te gaan met stress (kan ik wel gebruiken), het helpt je ontspannen (o-yeah), geeft je een vitamine boost én bevordert de mentale gezondheid. Ongeveer alles waar ik behoefte aan heb, in één theetje. Ik ben de laatste tijd erg futloos, moe, gespannen en winterdippig dus deze samenwerking kwam als geroepen.

De thee zelf bestaat uit groene thee, groene rooibos, sinaasappelschillen, natuurlijke smaakstoffen, stukjes sinaasappel, blauwe korenbloem, kaasjeskruid(werkt genezend), goudsbloem en saffloer. Saffloer is een distel achtige bloem met ontzettend veel medicinale eigenschappen, zo wordt het veel gebruikt in de Chinese geneeskunde ter bestrijding van hart-en vaat ziekten en om pijntjes te bestrijden.


Tastea verkoopt naast thee ook handige bekers voor €19,95. Deze beker is dubbelwandig dus je handen fikken niet weg en je thee blijft lekker warm. Over dat laatste wel een klein kritiekpunt; je moet je wel even aanwennen om voorzichtig te proeven hoe warm de thee is en geen kokend hete slok achterover te gieten.

Bovenin de beker, onder de dop, zit een zeefje waardoor je de theebladeren niet op drinkt. Ik mik gewoon een schepje thee in de beker en laat het zitten tot mijn thee op is. Als je niet te sterkte thee wilt, kun je je thee overschenken, heel weinig theeblaadjes gebruiken of een ei gebruiken. Ik kan je aanraden om het op mijn manier te doen, de thee verandert enorm van smaak als ´ie er langer in zit, heel lekker en verrassend. De beker vind ik dus fijn én het zorgt dat ik veel meer thee drink, handig!


De thee vind ik heel bijzonder en divers qua smaak. Je proeft groene thee en, afhankelijk van je schepje, veel verschillende smaken. Zo had ik een keer een halve sinaasappelschijf in mijn beker, dan proef je weer meer sinaasappel. Het is geen hele aparte smaak, daar bedoel ik mee dat het geen eng, gek smaakje is maar een groene thee smaak met wat extra's die de meeste mensen wel lekker kunnen vinden.

Qua energie ben ik redelijk enthousiast. Ik merk zeker een positief effect op mijn energielevel en vind het fijn om met deze thee mijn dag te beginnen. Als ik echt een zwaar inkak moment heb door bijvoorbeeld te weinig slaap, kan deze thee me helaas ook niet meer redden. Geen thee voor een instant boost dus als je het mij vraagt, wel een thee om je energieniveau meer constant op peil te houden.

Voor een bus thee van 125 gram betaal je €35,95, voor een kopje thee adviseert Tastea 3 gram, met de bus zou je dus ruim 40 kopjes thee kunnen zetten. Ik ben zo'n type die met zo'n luxe thee extreem zuinig doet, ik gebruik dan minder thee en zet meerdere kopjes met een schepje. Omdat ik echt een positief effect merk, vind ik het het geld wel waard, mits ik zuinig doe. Tastea heeft me in ieder geval overtuigd én nieuwsgierig gemaakt naar de andere smaken, je vind alle smaken én meer informatie hier.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je hier bent, nog leuker als je een reactie achterlaat!