Hair | OGX Brazilian Keratin Smooth Shampoo

zaterdag 25 februari 2017


Eigenlijk wilde ik helemaal geen review maken van dit kleine flesje shampoo, ik had ´m in de kast gezet om te bewaren voor vakantie, door het handige formaat. Toen mijn huidige shampoo een beetje tegen begon te staan en mijn haar in nood was, viste ik deze uit de kast. Dit beviel zo ontzettend goed dat ik jullie graag wat meer vertel over dit fijne flesje.


OGX is een populair merk wat mij over het algemeen ook prima bevalt, zeker de shampoos. Op het moment dat ik begon met het proberen van deze shampoo was mijn haar wat  droog en beschadigd door het krullen en voelde het verre van zacht aan. Ik heb geen krullen van mijzelf maar ook zeker geen stijl haar, eigenlijk ook geen slag. Mijn haar is op sommige plekken zeer stijl, op sommige plekken heeft het slag en jawel, er zitten ook een paar krullen tussen. Deze shampoo zou voor stijl, en voornamelijk zacht haar moeten zorgen.


OGX stopte flink wat tropische ingrediënten in deze zomerse shampoo, allemaal met eigen, fijne effecten. Kokosolie en keratineproteïnen maken je haar super zacht en mooi stijl. Avocado-olie en cacaoboter maken je haar glad en glanzend.

Keratine is een lichaamseigen proteïne die je haar (huid en nagels) beschermd en hersteld. Je haar bestaat in principe voor 95% uit keratine, dit neemt af bij intensief föhnen, stijlen of verven. Geen verkeerd idee dus om een shampoo met keratine te gebruiken als je een van deze dingen regelmatig doet.


De shampoo ruikt voornamelijk naar cacaoboter met een vleugje kokos, heel fijn, De shampoo schuimt prima en mijn voelt meteen extreem zacht. Het is na gebruik heel glad en daardoor ook iets steiler, in ieder geval heeft mijn haar van deze shampoo de oppepper gekregen die het echt even nodig had. Als je je haar wat gladder wilt krijgen of gewoon op zoek bent naar een hele fijne shampoo; deze moet je hebben. OGX wordt niet getest op dieren, bevat geen parabenen en de verpakkingen zijn gemaakt van gerecyclede materialen.
Je vind deze, en de andere varianten van OGX, bij onder andere Kruidvat, voor 385ml betaal je €10,99.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je hier bent, nog leuker als je een reactie achterlaat!