Beauty | John Masters Organics

dinsdag 10 februari 2015

John Masters Organics is een van de hoogst gewaardeerde organische beautymerken ter wereld. Normaal ben ik niet zo van het artikelen schrijven over testers maar voor dit merk maakte ik graag een uitzondering:)
Geen uitgebreide review maar gewoon een korte kennismaking!

Dit merk heeft producten voor alle soorten mensen en alle soorten huid-, haar- en lichaamstypen. De producten zijn vrij van parabenen, synthetische sulfaten en geur- en kleurstoffen.

 Oprichter John (goh) werkte al jaren als kapper en raakte gefascineerd door organische producten. Hij leerde steeds meer over de schadelijke effecten van de chemische producten die hij iedere dag in ademde en deed onderzoek naar de werking van natuurlijke ingrediënten.

Bij het ontwikkelen van producten heeft John een aantal strenge regels:
- Producten moeten voor 70-100% bestaan uit organische ingrediënten.
- Geen SLS, parabenen, DEA, MEA,TEA en GMO.
- Er word niet getest op dieren.
- Geen kunstmatige kleurstoffen, geurstoffen of vulmiddel.
- Alle plantenextracten en essentiële oliën moeten, indien mogelijk, organisch gecertificeerd zijn.
- Alle essentiële oliën moeten en planten moeten op een respectvolle manier verwerkt worden, de natuurlijke eigenschappen mogen niet verloren gaan. 
- Alle ingrediënten moeten voordelig zijn voor haar en huid.
- Alle ingrediënten moeten op een milieuvriendelijke manier geoogst worden.
- Alle ingrediënten moeten, indien mogelijk, biologisch afbreekbaar zijn.

Ik kreeg een aantal samples toegestuurd om te proberen. De samples heb ik niet zelf uitgekozen en ze zijn dan ook niet speciaal geschikt voor mijn huidtype. Ervaringen kunnen enorm verschillen per type huid dus wat voor mij niet werkt kan voor jou perfect zijn, en andersom natuurlijk;) Mijn huid is vet en onrustig en mijn haar is heel gewoon, niet bijzonder vet of droog. Mijn gezichts- en lichaamshuid reageert vrijwel nooit gevoelig op producten.

Bloedsinaasappel &Vanille Douchegel €35,20
Een hele bijzondere geur die je echt moet kunnen waarderen. Ik ben zelf geen fan van vanille maar wel van sinaasappel, voor mij neigt de geur wat te veel naar vanille maar bijzonder 'issie zeker.

Rozen Gezichtsreiniger 35,20
Gezicht voor zowel gezicht als ogen.
Het schuimen viel mij een beetje tegen maar de geur is heerlijk. De reiniger is ontzettend mild en daarom zeer geschikt voor een droge huid. Mijn huid is de laatste tijd heel onzuiver dus ik heb momenteel wat sterkers nodig, de geur is in ieder geval heerlijk!

Rozen & Abrikoos Dagcrème €41,80
Ideaal voor de droge huid.
Weer een hele bijzondere geur, de abrikoos ruik je heel goed, lekker! De crème is wederom mild en voelt zacht aan. Mijn huid is vrij vet en ik heb het idee dat de crème daardoor niet heel snel in trekt. Mijn huid voelt zacht aan maar reageert verder niet bijzonder.

Pepermunt & Moerasspirea Shampoo €30,80
Vermindert de talgproductie op de hoofdhuid en is aan te raden bij haaruitval.
Meadowsweet (moerasspirea) is ene bloem die afstamt van de roos. Deze geur is mijn absolute favoriet. Bij de kapper gebruiken ze ook altijd een pepermuntshampoo en ik vind dat echt een succes. Het zorg voor een heel fris gevoel en schoon haar. Deze shampoo is niet te sterk en mijn haar lijkt enorm gezond. Heel goed heb ik met een testen natuurlijk niet het effect kunnen zien, van deze zou ik de grote verpakking dan ook wel kopen:)

Vooral de shampoo beviel dus, de rest maakte mij vooral nieuwsgierig. Ik wil graag meer proberen van dit merk en ga de shampoo zeker aanschaffen.

Meer info en verkooppunten vind je op http://www.johnmastersorganics.nl/.

Zijn jullie al bekend met John Masters?
Dit artikel bevat producten die ik gekregen heb ter review.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je hier bent, nog leuker als je een reactie achterlaat!