Hair | John Frieda Sheer Blonde Go Blonder

donderdag 26 februari 2015

Ik heb het geprobeerd; mijn natuurlijk haarkleur maar blond past gewoon beter bij me en niet alleen qua uiterlijk;)
Ik liet mijn haar al een jaar verven bij de kapper maar vond dit iedere keer zo'n aanslag op mijn banksaldo. Sinds vorige maand verf ik weer thuis en de andere nepblondines onder ons zullen vast herkennen dat dat niet altijd even makkelijk gaat. Blond word al gauw geel en de tinten voor thuis zijn nooit zo licht als bij de kapper. Ik heb een berg trucjes om toch zo dicht mogelijk bij die kapperskleur in te komen en testte 2 producten die mij daarbij kunnen helpen.
Ik probeerde de volgende twee producten:
- Controlled Lightening Spray €7
- Lightening Conditioner €9
Beide prijzen liggen normaal rond de €10, in de aanbieding waren ze €5 per stuk. Ik heb beide producten ongeveer twee weken gebruikt bij het schrijven van deze review. De conditioner ongeveer om de dag en de spray twee keer per dag.

De spray breng je aan op handdoekdroog haar na het wassen, doe dit tussen de wasbeurten door maximaal 3 keer. De formule met citroen en kamille beloofd je haar geleidelijk op te lichten. In combinatie met warme zou dit product nog beter zijn werk moeten doen. Als je bijvoorbeeld je haar stijlt of föhnt na het sprayen werkt het sneller. Pas hier wel altijd mee op want een oplichtend product kan vaak uitdrogend werken en dan is warmte natuurlijk niet echt bevorderend. Je haar word maximaal anderhalve tint lichter en na 10 keer sprayen zou het maximale effect bereikt moeten zijn.
Op de site word aangegeven het product niet te gebruiken bij witblond haar, ik heb zelf wit blond haar maar heb verder geen hinder hieraan ondervonden. Ik denk dat deze waarschuwing geld omdat het product peroxide bevat. Dit kan haar wat al heel licht is en fijntjes sneller beschadigen dan donkerder haar.

De conditioner breng je na het wassen aan, zeker in combinatie met de shampoo word je haar geleidelijk opgelicht. Omdat het product geen peroxide of ammoniak bevat kun je het dagelijks gebruiken zonder je haar te beschadigen. De conditioner heeft een aangename geur, is zuinig in gebruik en spoelt makkelijk uit. Na gebruik is je haar zijdezacht en zijn de klitten verdwenen.

Ervaring
Ik vond beide producten erg fijn en mijn haar is absoluut opgelicht. Mijn uitgroei is nog wel wat oranje maar de rest van mijn haar is mooi lichtblond en absoluut niet droog. De spray brandde wel wat op mijn huid maar wie mooi wil zijn moet pijn leiden;) De conditioner vond ik zelfs zeer mild en is ook mijn favoriet van de twee.
 Ik vind het een zeer goed alternatief voor de kapper nu ik thuis verf. Als je je haar verder goed verzorgd droogt het niet uit. Wel zou ik aanraden om de producten maximaal twee weken achter elkaar te gebruiken en dan een pauze in te lassen, doe je dit niet dan kan je haar een groene gloed krijgen.
Absolute aanrader!

Verven jullie je haar ook zelf of toch bij de kapper?

2 opmerkingen:

  1. Ik vind de producten van John Frieda altijd erg fijn. Ik laat mijn haar alleen bij de kapper kleuren.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat klinkt als mijn verhaal haha. Ik wilde het ook niet meer verven en daarom ben ik deze producten gaan gebruiken. Ik heb alleen de shampoo ipv de conditioner. Erg fijne producten!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je hier bent, nog leuker als je een reactie achterlaat!