Beauty | Tony Moly Egg Pore Producten

vrijdag 23 maart 2018


Een mooie, stralende huid is niet iets waar ik van nature mee gezegd ben, ik ben dan ook altijd blij met nieuwe producten om te testen op het gebied van huidverbetering. Ik testte al eens een eitje uit de Egg Pore lijn van Tony Moly maar laat je vandaag het drie stappen plan zien én de poriën strips. Alles bij elkaar dé ultieme producten voor een schone en stralende huid.


Waar ik vroeger Koreaanse schoonheidsproduct nog wat shady vond, heb ik inmiddels ervaren dat dit vaak juist de betere producten zijn en dat ze altijd wel wat bijzonders hebben. De Egg Pore lijn is daar geen uitzondering op, de verpakkingen zijn wat gek, wel mooi, maar zeker opvallend en ook in die ingrediënten vind ik vreemde dingen zoals eieren..

Heel gek is die aanwezigheid van eieren in de ingrediëntenlijst trouwens niet; eieren zitten vol vitamine B, eiwitten, ijzer en lecithine waardoor ze zowel verzorgend als voedend werken. 

Ik probeerde de drie verschillende stappen van de eitjes én de poriën strips en vertel jullie graag wat deze bijzondere lijn voor mijn huid betekent heeft.


Egg Pore Nose Patches €5,99 (7 stuks)
Deze neusstrips zijn een aanvulling op de drie eitjes en geschikt om wekelijks te gebruiken. Je plaatst de strip op een vochtige neus en laat het een klein kwartiertje zitten (tot het droog is). Verwijder het masker voorzichtig, hierdoor verwijder je dode huidcellen en mee-eters. Eventueel kun je hierna het Tightening Cooling Pack (roze) gebruiken om je poriën weer te verkleinen.



De vorm zou perfect zijn om extra goed te blijven zitten, ik vond ´m vrij gewoon niet extra fijn of zo. De strips zijn verrijkt met eigeel waardoor je huid wordt voorzien van proteïnen en eischaalpoeder om je huid te te verzachten en te verzorgen. Ik vind ze prima werken maar niet extreem goed. Ik trok zeker wat talg mee uit mee-eters bij het verwijderen maar een topper is het voor mij niet. 


Egg Pore Blackhead Steam Balm (wit) €16,99
Deze eerste stap probeerde ik al eens eerder voor mijn blog en ik ben sindsdien groot fan. Ik vind het een prijzig product dus het is geen vast onderdeel van mijn routine, maar af en toe koop ik een nieuw eitje om mezelf mee te verwennen (dit klinkt wellicht wat dubieus maar jullie snappen ´m). Dit ei bevat een zachte, op olie gebaseerde balsem die de huid verwarmt en de poriën daardoor opent. Je gebruikt het masker door ´m een kleine 5 minuten in te masseren op je neus of andere delen van je gezicht waar veel mee eters zitten. Je poriën worden door dit masker gereinigd en mee-eters worden verwijderd.

Het masker verandert tijdens het masseren in een gel-achtige structuur waardoor dus het vuil en de mee-eters eenvoudig verwijderd worden. De steam balm is gebaseerd op eier-extract, zeezout, houtskoolpoeder en vitamine E, wat zorgt voor een gehydrateerde en schone huid. Ik ben zeker groot fan van dit eitje, ik weet niet hoe die het doet, maar mijn mee-eters zijn duidelijk minder na gebruik (voornamelijk op mijn neus) en dat ervaar ik bij weinig producten na één keer gebruiken al. Het warme gevoel voelt lekker aan en geeft de ¨behandeling¨ een luxe tintje.

 

Egg pore Tightening Cooling Pack (roze) €16,99
Deze tweede stap sluit de gereinigde poriën weer en geeft je huid een cool down. Eventueel overtollig talg wordt aangepakt waardoor je huid minder snel vervuild wordt en er minder nieuwe mee-eters zullen ontstaan.

Ook deze stap is gebaseerd op ei-extract en werkt als een masker. Je huid wordt gereinigd door middel van klei en gekoeld door het gebruik van ijswater uit Alaska (dit laatste vind ik een beetje gek want dat water is toch alleen mega koud in Alaska en niet bij mij in de badkamer?). Anyway, je huid zou dus na gebruik verkoeld, zuiver en zacht aan moeten voelen. Naast de cool down worden ook hier weer mee-eters bestreden doordat de ingrediënten overtollig talg aanpakken. Ik vond het een lekker en voornamelijk bijzonder masker. De substantie lijkt een beetje op klei maar voelt aan als een luchtige mousse. Je laat het zo'n 10 minuten opdrogen op je gezicht waarbij het hard wordt, maar niet gaat trekken. Na gebruik voelt mijn huid schoon en fris, maar vooral kalm en zacht. Ik heb nog niet eerder zo'n fris en schoon gevoel ervaren in combinatie met zo'n glad en zacht huidje, erg lekker.



Egg Pore Silky Smooth Balm (goud) €16,99
Deze laatste stap is misschien wel de meest bijzondere, in ieder geval qua ervaring.. Deze finishing touch minimaliseert de zichtbaarheid van de poriën en zorgt voor een extreem zachte huid. De balsem blijft je huid gedurende de dag hydrateren door het aanwezige eiwit, ook voelt je huid zacht aan en blijft ´ie olie-vrij. De balsem is de perfecte basis voor je make-up die, met deze als ondergrond, langer en beter zou moeten blijven zitten.

De balsem is dus voornamelijk bedoelt voor als je nog make-up aan gaat brengen na het reinigen. Als je de stappen voor het slapen gaan gebruikt of geen make-up wilt dragen, dan zou ik er voor kiezen een lekkere, niet te vette crème of lotion op te smeren na de eerste twee stappen. Selenium en kamille-extract zorgen voor minder zichtbare poriën en EGF voor een stevigere huid. Ik was zeer onder de indruk van deze laatste stap, echt, ik heb nog nooit zoiets ervaren ondanks dat ik toch echt wel heel veel producten heb getest de aflopen jaren. De substantie lijkt op was maar het plakt niet, heel bijzonder en met niks te vergelijken eigenlijk. Qua gevoel na het opsmeren lijkt het net poeder zo zacht, echt een fluwelen huidje. Mijn huid voelt niet alleen zacht, het oogt ook mega glad en minder bobbelig of zo. Mijn make-up is hier zeer makkelijk overheen aan te brengen en ik heb denk ik nog nooit zo'n goede primer gehad, de enige die ik in de buurt vind komen qua effect is Porefessional van Benefit. Absolute aanrader deze laatste stap, echt een bijzonder product!


Ja, je kon het al lezen maar ik ben dus zeer te spreken over deze lijn. De poriën strips vind ik niet geweldig maar qua eitjes kan ik echt geen favoriet kiezen. Ik vind ze stuk voor stuk op hun eigen manier geweldig en voornamelijk ook uniek. Ze zijn niet alleen effectief in gebruik maar ook echt anders dan de producten die ik al kenden. Aangeraden wordt om de routine 1 á 2 keer per week te gebruiken en ik merk dat mijn huid minder wordt als ik echt onder de wekelijkse ¨ei-reiniging¨ ga zitten. Ik vind ze aan de prijs maar ze zijn zuinig in gebruik en doen exact wat er belooft wordt. Mijn huid oogt met deze routine glad en rustig en voelt vooral heel comfortabel aan, ik ben fan! Je vind de Egg Pore lijn onder andere bij ICI Paris XL, zowel in de webshop als in diverse filialen!
Heb jij al eens producten van Tony Moly geprobeerd?

*Dit artikel betreft een samenwerking.

3 opmerkingen:

  1. De producten van Tonymoly ken ik wel alleen deze nog niet, klinkt wel goed! x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik hoorde laatst voor het eerst over dit merk en ik ben wel nieuwsgierig geworden. Ik vind de producten wel wat aan de dure kant maar aan de andere kant gezien als het echt goed werkt... Zodra al mijn maskertjes op zijn dan ga ik eens kijken of ik de Steam Balm ga kopen, de werking klinkt goed!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je hier bent, nog leuker als je een reactie achterlaat!