Beuty | Yves Rocher Pure Light Foundation

woensdag 7 maart 2018


Foundation, ik hou er van. Ik heb verre van een porseleinen huidje en heb altijd wel vlekjes, pukkeltjes en oneffenheden. Ik draag dan ook graag een dekkende foundation om mijn huid wat mooier te laten lijken. Ik heb veel verschillende foundations geprobeerd en ben er inmiddels precies uit wat ik belangrijk vind. Ik wil een medium of goede dekking, en fix de rest met concealer, ik wil geen vettige foundation maar ook geen foundation waar je van die droge plekken van krijgt, alsof je veel te veel poeder op hebt. Verder vind ik heb belangrijk dat de foundation comfortabel aan voelt op mijn huid en het niet voelt alsof ik een masker draag. Flink wat eisen dus en ik verwacht dat deze nieuwe foundation van Yves Rocher daar wel aan kan voldoen. Deze belooft een naturel effect zonder je huid uit te drogen en dat wilde ik graag proberen.


 Yves Rocher belooft een super vloeibare formule voor een mooie en natuurlijke teint. Door middel van het pipetje kan je makkelijk de juiste hoeveelheid foundation ¨pakken¨ en afstemmen op de gewenste dekking. De foundation bestaat voor 98% uit natuurlijke bestanddelen waar onder Celullair Water van Edulis dat bekend staat om zijn hydraterende eigenschappen. De formule bevat geen alcohol en geen siliconen en parabenen, ook geschikt voor gevoelige huidjes dus.



Qua tinten heeft Yves Rocher niet alleen rekening gehouden met het feit dat iedereen natuurlijk een andere huidskleur heeft, maar ook met de ondertoon van je huid. Zo zijn er  tinten voor een bruine, gouden, beige en roze ondertoon. Ik hang heel erg tussen geel/beige en roze in en koos dit keer voor een lichte tint met een roze ondertoon: Rose 100.


 Het pipetje vind ik niet per se heel handig, maar ook niet overbodig. Het is gemakkelijk om een drupje op je hand te laten vallen en deze op te pakken met je kwast, al gaat dit met een pompflacon ook altijd prima. Als je er voor kiest om de foundation direct op je gezicht aan te brengen en vanuit daar te verspreiden, is het pipetje wellicht wel van meer toegevoegde waarde.


Links draag ik niks (op mascara na), in het midden een primer en de foundation. Rechts draag ik nog poeder, blush en wenkbrauwpoeder.


De rechter foto nog even wat groter. De kleur vind ik erg goed bij mijn gezicht passen en de foundation vlekt niet. Hij voelt prettig aan op de huid en precies zoals ik verwachtte aan de hand van de omschrijving; licht en comfortabel. De dekking vind ik licht tot medium, mijn huid lijkt zeker egaler en wat mooier maar echte forse onzuiverheden worden niet gecamoufleerd. Nou ken ik eigenlijk geen foundations die echte roze puistjes goed wegwerken zonder dat je duidelijk ziet dat je een flinke laag foundation draagt, ik vind het dan ook prima om echt zichtbare plekjes weg te werken met concealer.


Ik heb de foundation eerst aangebracht met een beautyblender, op een of andere manier werkte dat voor mij niet heel goed met verdelen, een kwast ging stukken beter en ook met mijn vingers kreeg ik het effect wat ik wilde. Eigenlijk is de foundation precies zoals ik verwachtte, licht, comfortabel en qua dekking krijgt ´ie net een voldoende. Als je echt een hele onzuivere huid hebt, is dit wellicht niet de juiste keus voor je, als je een porseleinen huidje hebt, denk ik dat dit echt prachtig is, zeker omdat je bijna niet ziet dat je foundation draagt. Je vind de Pure Light Foundation bij Yves Rocher voor €19,90, op dit moment (maart 2018) hebben ze een aanbieding waarbij je maar €9,90 betaald.
Welke foundation gebruik jij?

*Het product in deze review heb ik gekregen.

2 opmerkingen:

  1. Oeh! Klinkt fijn. Het is precies wat ik zoek in een foundation. Ik ga 'm bestellen!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je hier bent, nog leuker als je een reactie achterlaat!