Blog | Blogtips voor als je geen inspiratie hebt..

vrijdag 2 maart 2018


We kennen het allemaal wel eens, tenminste, degenen die werk doen waarbij je iets moet ¨creëren¨. De ene keer stroom je over van ideeën, en het andere moment zit je minuten lang naar je scherm te staren en heb je geen flauw idee waar je over moet schrijven. Nou heb ik het relatief makkelijk omdat ik in principe voldoende producten heb om elke dag een review online te zetten. Echter komt het soms niet van foto´s maken of heb ik wat langer dan verwacht nodig om een product te testen. Ook wil ik niet altijd alleen maar reviews plaatsen dus genoeg redenen om inspiratie op te doen voor ander soort artikelen, bij deze wat tips!

Lijstjes
Sommige mensen zijn hier fel op tegen maar ik vind ze altijd leuk om te lezen. Zelf probeer ik altijd een grappig (bedoeld) lijstje te maken. Er zijn natuurlijk duizend onderwerpen waar je lijstje over kan gaan maar ik vind vaak herkenbare en grappige dingen het leukst om te lezen en te maken, bijvoorbeeld:

Wat houdt je bezig?
Schrijf op wat je bezig houdt, waar je blij van wordt of zet je frustraties op papier. Soms zijn dit soort artikelen tricky omdat mensen het met je oneens zijn en dit niet heel subtiel laten merken. De meeste mensen vinden het echter leuk om wat meer over de persoon achter de blog te lezen en is het prettig voor jezelf om van je af te schrijven. Zo schreef ik onderstaand artikel over een onderwerp waar ik erg mee zit, ik heb luchtig proberen te schrijven en kreeg gelukkig veel herkenbare reacties. Ik kreeg uiteraard ook wat minder leuke reacties, vaak veelal privé en anoniem, maar dat hou je toch. Ik ben het niet met iedereen eens en niet iedereen kan het met mij eens zijn.

Foto's
Blader eens door je foto's, misschien kom je iets tegen wat jou inspiratie geeft, heb je meteen een mooie foto om als header te gebruiken! Misschien heb je ook wel veel foto's binnen één thema en kun je een mooie serie met je lezers delen.

Andere blogs
Kijk eens rond op andere blogs of je daar inspiratie op kunt doen. Let wel op dat je niks kopieert natuurlijk en vraag altijd toestemming aan de andere blogger als je een idee over wilt nemen. Misschien vind je wel een leuke tag die je mag overnemen of krijg je door een artikel van een ander ineens een ingeving.

Oude artikelen
Misschien heb je een oud artikel staan dat je wat kunt bijwerken en opnieuw kunt plaatsen? Bijvoorbeeld een review van een product wat nog steeds te koop is of een ander artikel wat nog steeds relevant is. Ook dit artikel plaatste ik bijvoorbeeld al eerder maar heb ik vandaag aangepast aan hoe ik er nu tegenaan kijk.

Maak een tutorial na
Lastiger in artikel-vorm dan in video vorm maar je kan natuurlijk ook altijd proberen een make-up look van iemand na te maken en hier beelden van delen. Dat zorgt hopelijk voor een óf prachtig óf hilarisch artikel, bij mij eerder het laatste.

Anyway, er zijn genoeg plekken om inspiratie op te doen en als je écht geen inspiratie kunt vinden dan kun je altijd nog een "Spam je blog" artikel online gooien, al kan dat natuurlijk ook niet iedere week;)
Wat doe jij als je geen inspiratie hebt?

2 opmerkingen:

  1. Dat zijn een aantal goede tips zeg! Ik probeer vaak een tijdschrift te lezen, vaak krijg ik daar inspiratie van. Of even op Pinterest neuzen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja tijdschriften werken hier ook goed, en Pinterest is een goede tip :D

      Verwijderen

Leuk dat je hier bent, nog leuker als je een reactie achterlaat!