Nails | ZOYA ¨Verantwoorde¨ Nagellak

donderdag 25 januari 2018



Ik ben dol op nagellak en het komt eigenlijk zelden voor dat ik geen lakje op mijn nagels draag. Qua kleuren ben ik redelijk ¨saai¨, mijn favoriete lakjes zijn nude tinten zoals beige of lichtroze met af en toe een uitschieter naar een mooie kleur rood. Zoya is een merk wat ik al wat langer wilde testen, omdat het vrij is van allerlei schadelijke stoffen die normale nagellak wel bevat. Ik laat jullie vandaag met veel plezier drie (veilige) kleuren zien en vertel je wat meer over het merk en de kwaliteit.


Zoals ik al aangaf maakt Zoya geen gewone nagellak. De lakjes zijn dierproefvrij, veganistisch en BIG10FREE. Dat laatste houdt in dat de lak geen schadelijke chemicaliën bevat, geen parabenen, lood en kamfer. Naast deze voordelen voor de gezondheid, schijnt Zoya ook nog eens van uitmuntende kwaliteit te zijn. De lak belooft snel te drogen en werd door Women´s Health Magazine uitgeroepen tot de langst dragende lak


De kleuren hebben vrouwennamen (wat zou ik graag een Mira maken) en ik koos drie neutrale tinten: Jill, Kennedy en Mary.


Het kwastje is vrij dun, dunner dan gemiddeld. Ik vind dat aan de ene kant fijn omdat je preciezer kunt lakken bij de randjes, het nadeel vind ik weer dat brede kwastjes vaak een mooier eindresultaat geven.

De substantie is ook beduidend anders dan ¨normale¨ nagellak, het lijkt wat dikker en het ruikt wat minder sterk.


Kennedy

Kennedy is mijn absolute favoriet, wat een topkleur! Dit beige kleurtje dekt in twee lagen, heeft een cream finish en een koele ondertoon.


Jill

Jill werd op de website beschreven als een mauve kleur, ik zou het eerder een middenbruine kleur noemen. Ook deze heeft weer de crème finish, dekt in twee laagjes en een koele ondertoon.


Mary

Mary is een donkerbruine kleur die dekt in twee laagjes. De finish is ¨cream¨ en het lakje heeft een koele ondertoon.


Opvallend tijdens het lakken vind ik de droogtijd, die is echt heel snel. Je hebt flink wat lak nodig aan het kwastje en je kunt foutjes niet echt meer corrigeren. Eigenlijk droogt het gewoon op waar je bij staat, absoluut heel fijn, je moet alleen wel even geconcentreerd lakken.

Qua effect vind ik vooral de glans erg mooi, die blijft ook gewoon gedurende de dagen gelukkig.

Qua houdbaarheid vind ik ´m goed maar ik ervaar dit zelf niet als de langst dragende lak die ik geprobeerd heb. Hij blijft bij mij echt wel een aantal dagen mooi zitten maar tegen het einde van de week ontstonden er wel chipjes en plekjes. Ik vind dit niet per definitie definitief, ik kan met gewone nagellak eigenlijk altijd maar een week doen en dat vind ik wel prima. Ik hou eigenlijk ook nooit rekening met mijn nagels met schoonmaken, verpakkingen openen en afwassen, dat komt de lak uiteraard niet ten goede.


Een positieve ervaring dus! Ik vind het heel erg fijn dat er ook in de cosmeticawereld steeds meer ¨verantwoorde¨ producten uitkomen. Ik vind dat we ons als beauty liefhebbers wel iets meer bewust mogen zijn (met ons bedoel ik ook mezelf) van wat er allemaal in de normale producten zit. Iedereen moet natuurlijk lekker doen waar hij of zij zich prettig bij voelt maar wees je in ieder geval bewust van de schadelijke stoffen die in een product zitten of van het feit dat je product misschien wel op dieren is getest. Ik denk dat Zoya een mooi voorbeeld is en hopelijk dat bewustzijn wat meer op gang kan brengen.

Daarnaast vind ik het ook gewoon een mooi merk wat prettig in gebruik is en prachtige kleuren levert. Je vind Zoya onder andere in deze webshop, één flesje kost €15, dit  setje van 3 lakjes €45.
Welke kleur vind jij de mooiste?

*De producten in dit artikel heb ik gekregen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je hier bent, nog leuker als je een reactie achterlaat!