Beauty | Free Your Pores met Bioré

woensdag 24 januari 2018


Sinds ik gestopt ben met de pil (nu bijna een jaar geleden) is mijn huid één groot drama. Ik heb last van ontstekingen, mee-eters en van mijn gave huidje van vroeger is echt niks meer over. Heel vervelend, ik word er onzeker van en ben bang dat het altijd zo gaat blijven, de puberteit heb ik inmiddels al lang doorstaan. Deze producten van Bioré, speciaal gericht op je poriën, had ik al een tijdje in huis, ik heb ze uitvoerig getest en laat ze vandaag aan jullie zien.


Bioré is dé porie expert uit Amerika, ze richten zich met hun producten op verstopte poriën (het ontstoppen dan) omdat deze poriën de oorzaak zijn van veel huidproblemen. De producten bevatten onder andere houtskool en zuiveringssoda waardoor zelfs de meest hardnekkige mee-eters en vervuilde poriën bestreden worden. De producten met houtskool zijn hierbij voornamelijk gericht op de normale tot vette huid en de producten met zuiverings-soda voor de normale tot gecombineerde huid.

Naar de beloofde vermindering van mee-eters war ik vooral nieuwsgierig. De echte puisten en ontsteking heb ik redelijk onder controle met de juiste producten, echter krijg ik mijn mee-eters maar niet weg en oogt mijn huid alles behalve glad hierdoor. Ik was dus zeer benieuwd wat Bioré voor mij kon betekenen en heb de producten een aantal maanden getest.


Zelfverwarmend 1 minuut masker met houtskool €7,99
Dit masker verwarmd zichzelf na het aanbrengen waardoor de poriën geopend worden en talg gaat smelten. Door de warmte verwijder je met het afspoelen gemakkelijk al het vuil, vet en worden onzuiverheden verminderd. Je huid zou na gebruik super zacht aan moeten voelen en dit masker zegt wel 2,5x meer vuil en vet te verwijderen dan een gewone reiniger.

Het doosje bevat 4 losse zakjes, erg handig. Zo droogt het masker niet uit als je het maar af en toe gebruikt. Het masker masseer je 1 minuut in op een natte huid, ook al zo handig, zelfs met weinig tijd kun je dit masker gebruiken. Ik voel direct dat het masker warm wordt, ik zou het bijna heet noemen, heerlijk gevoel als je het mij vraagt! Na een minuutje in masseren spoel ik het masker weer af en voelt mijn huid fris, schoon en zacht aan. 

Of ik echt verschil merk aan mijn huid vertel ik je onderaan dit artikel, omdat mijn mening op dit gebied eigenlijk voor alle vier de producten die ik probeerde het zelfde is.


Diep reinigende poriënstrips met houtskool €6,99
Iedereen kent ze inmiddels wel denk ik, dit soort strips die dan de mee-eters uit je neus ¨trekken¨. Ik ben er eigenlijk nooit zo'n fan van omdat ik ze simpelweg bijna nooit goed genoeg vind werken. Deze strips van Bioré beloven de meest hardnekkige huidproblemen te verhelpen zoals mee-eters die veroorzaakt worden door een vette huid. Door de magnetische werking van houtskool worden onzuiverheden verwijderd, je huid wordt gematteerd en je poriën minder zichtbaar.

Ook deze strip plak je op een schone, vochtige huid. Je laat ´m ongeveer 10 minuten drogen en trekt ´m dan voorzichtig van je huid af. Ik was zeer positief verrast door deze strip. Niet alleen de mini zachte mee-eters op mijn neus kwamen mee naar buiten door de strip, maar ook de hardnekkige wat hardere die er al eeuwen zaten. Daarnaast irriteerde de strip mijn huid bij het verwijderen niet, ik vind ze aan de prijs maar wel echt een aanrader! 


Cleansing Poeder Scrub met zuiverings-soda €10,99
Deze poeder activeer je door middel van water in je handpalm tot een diep reinigende scrub. Dode huidcellen worden verwijderd en je huid blijft zacht achter.

Ik dacht eerst dat ik dit mega onhandig zou vinden maar dat blijkt alles mee te vallen. De verpakking is zo gemaakt dat je eenvoudig een beetje poeder in je hand kunt doen en met water wordt het al snel een substantie die gemakkelijk over je gezicht te verdelen is. Het enorm frisse maar niet prikkende gevoel vond ik bij deze scrub echt opvallend, heel lekker.

Porie verkleinende scrub met houtskool €10,99
Deze scrub bevat zuiverende micro-kristallen en dringt hierdoor diep door in je poriën. Je poriën worden door gebruik schoner en ogen daardoor kleiner.

De scrub activeer je net als de andere door er water aan toe te voegen, ik heb deze eigenlijk standaard in de douche staan en gebruik ´m 2 á 3 keer per week. De scrubdeeltjes zijn heel fijntjes en na gebruik voelt mijn huid fris en glad.


Ik vind eigenlijk alle producten fijn en één ding bij alle vier opvallend; het frisse gevoel. Vroeger gebruikte ik wel eens Clearasil, dat gaf zo'n mega schoon, maar ook branderig gevoel, dat gevoel heb ik vaker bij producten gericht op het bestrijden van onzuiverheden. Bij deze vier producten heb ik een heel schoon en fris gevoel na gebruik, maar mist de branderigheid en dat is erg fijn. Mijn huid is totaal niet geïrriteerd, ik heb ook niet het idee dat ´ie uitdroogt, eerder dat alles in balans is.

Qua mee-eters merk ik absoluut verschil, het zijn er veel minder en mijn poriën zijn niet zo enorm zichtbaar meer. Mijn huid oogt over het algemeen rustig, behalve mijn kaaklijn. Op mijn kaaklijn heb ik vaak last van grotere puisten (sorry voor dit woord) en ontstekingen en die zijn zelfs met Bioré niet bestreden. Eerlijk gezegd had ik dat van te voren ook niet verwacht omdat dit volgens mij eerder hormonale onzuiverheden zijn en geen probleem met de poriën.

Aanrader dus als je last hebt van mee-eters, zeker de producten met zuiverings-soda zou ik ook aanraden voor meer gevoelige huidjes! Je vindt Bioré bij Etos en Kruidvat.
Heb jij veel last van mee-eters? Zo ja, welke producten vind jij fijn werken?

*De producten in dit artikel heb ik gekregen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je hier bent, nog leuker als je een reactie achterlaat!