Beauty | Real Techniques Core Collection

woensdag 1 oktober 2014

Al een tijdje wilde ik meer leren over make-up kwasten en hoe deze te gebruiken. Ik kocht wel af en toe een kwast maar een heel setje is toch prijzig en kwasten vielen vaak tegen. Het kwam dan ook ontzettend goed uit dat ik onlangs een setje kwasten van Real Techniques won bij Fab HL. Vandaag laat ik jullie het setje zien! 

De Core Collection is een kwastensetje om een perfecte basis te creëren. Op www.realtechniques.com staan verschillende video's met instructies hoe je de kwasten het beste kunt gebruiken.

De kwasten hebben ieder een bronzen met zwart handvat wat zorgt voor een chique uitstraling. De witte uiteinden vind ik persoonlijk ook erg mooi! Eén van de kwasten had een langere haar er tussen zitten. Deze had ik voor de foto nog niet weggehaald omdat ik dit met een kappersschaar wilde doen om de kwast niet te beschadigen.

Ze komen in een zwart etuitje die je ook als standaard kunt gebruiken, in vind het zelf niet heel handig en heb ze gewoon in een tasje met mijn andere kwasten.

Het setje bevat de volgende kwasten:
- Detailer Brush
- Pointed Foundation Brush
- Buffing Brush
- Contour Brush

Detailer Brush
Ideaal om ook op de lastige plekjes concealer aan te brengen. Ook de gebruiken met lippenstift! Deze vind ik echt ontzettend fijn!

Pointed Foundation Brush
Om vloeibare foundation aan de brengen voor een dekking naar jouw wens. Deze bevalt mij niet heel erg, de foundation word wat streperig. Dit is natuurlijk wel weg te werken maar mijn kwast van H&M streept een stuk minder.

Contour Brush
Om nauwkeurig highlighter aan te brengen. Ontzettend fijn weer!

Buffing Brush
Voor het aanbrengen van poeder of minerale foundation. Mijn favoriet! Echt een fijn en natuurlijk eindresultaat met zowel gekleurde als doorzichtige poeder.

Geen uitgebreide review maar gewoon even een kleine kennismaking met 4 soorten kwasten. Als jullie nog speciale kwasten ergens voor gebruiken vind ik dat heel leuk om te horen in de comments:)

Fab HL nogmaals bedankt voor de toffe prijs!

3 opmerkingen:

Leuk dat je hier bent, nog leuker als je een reactie achterlaat!