Beauty | HEMA Cosmetic Brush Cleaner

zondag 26 oktober 2014


Kwasten schoonmaken. We vergeten het vaak en blijven zoeken naar nieuwe manieren om dit zo gemakkelijk mogelijk te maken. Ik probeerde de kwastenreiniger van HEMA en laat jullie vandaag weten hoe dat is bevallen.
Er zijn eigenlijk maar 2 kwasten die ik dagelijks gebruik; mijn foundationkwast en mijn poederkwast. Het streven is toch wel om kwasten 1 keer per week schoon te maken, zeker bij dagelijks gebruik.
Het reinigen kan met milde shampoo of zeep maar dus ook met een speciaal daar voor gemaakt spulletje. Het voordeel van een speciale reiniger is dat het een stuk sneller gaat om dat je geen water nodig hebt én je kwasten zijn sneller droog.

Leuk detail voor mij is dat het product roze is, ik blijf toch een meisje hè;)
Door de grote opening gebruik je snel te veel product. Een beetje opletten met gebruiken dus anders is de fles wel heel snel leeg. 
De geur is ontzettend zoet, een beetje kauwgumachtig. Net niet te hysterisch naar mijn smaak. Ik vraag me af of parfum wel goed is voor mijn kwasten? Leuke bijkomstigheid is wel dat ze na het reinigen lekker ruiken:)

Ik breng een redelijke hoeveelheid product aan op keukenpapier op een tissue en wrijf rustig heen en weer met de kwast. Dit blijf ik herhalen tot er geen vuil meer van de kwast komt. Let er op dat je niet gaat "schrobben" of in de kwast knijpt. 
Als de kwast schoon is leg je deze (horizontaal) te drogen en kun je 'm na een half uurtje weer gebruiken.

Ik begon met mijn foundationkwast (een platte) en had het idee dat deze niet helemaal schoon werd. Wel schoner maar niet volledig schoon en ik merkte dat ik de behoefte had om te gaan spoelen met shampoo. Het is dan ook wel een wat compactere kwast en foundation maakt je kwast viezer dan poeder.

Mijn ronde poederkwast werd wel goed schoon en daarvoor bevalt de reiniger mij dan ook erg goed.
Voor wat stevigere, compactere kwasten zou ik voor shampoo kiezen maar voor luchtige kwasten of kwasten die je alleen met poeder gebruikt vind ik het een toppertje:).
Ik raad wel aan om deze reiniger als extraatje te gebruiken. Bacteriën of vuil wat echt "tussen" de haren zit krijg je er niet mee weg, af en toe ook nog even wassen met shampoo dus.

Een fles van 200 ml is te koop bij HEMA en kost €4,50.
Hoe reinigen jullie je kwasten?
Word jij mijn nieuwe volger op Bloglovin?

3 opmerkingen:

  1. Toevallig deze heb ik ook. Toch heb ik deze maar 2 a 3 keer gebruikt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik wou er bijna een kopen van de week, maar ik dacht naaa ik kan beter eens per week gewoon goed reinigen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Eén keer per week? Ben ik veel te lui voor... ;-) Lijkt me wel handig spul dit!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je hier bent, nog leuker als je een reactie achterlaat!