Body | The Body Shop Mango Hand Cream

vrijdag 12 september 2014

De winter is er natuurlijk nog niet maar het word wel steeds kouder en de handjes worden droger. Tenminste, mijn handjes. Droge handen en een aanbieding bij TBS vraagt natuurlijk om een nieuwe handcrème!
Ik had al wel een fijne handcrème van Lush (review) maar deze vond ik bij langer gebruik toch te vettig en eindigde steeds vaker op mijn ellebogen en hielen.
De handcrèmes werden weer lekker gepromoot bij The Body Shop dus ik ging er eentje uitzoeken. Iets "uitzoeken" eindigt bij mij bij TBS altijd in grapefruit of mango, dit keer dus mango!

Voor de foto's had ik wilde ideeën bedacht én een mango gekocht de foto's wat op te leuken. Dit resulteerde in een plakkerige fotostudio en "bijzondere" foto's waarna ik het opgaf en de mango opgegeten heb.

De crème volgens TBS:
Een voedende handcrème met een lichte gel-crème textuur. Geschikt voor alle huidtypes en voelt niet vet aan, perfect voor de zomer. Geniet van zachte, verzorgde handen dankzij deze handcrème met de zoete geur van Mango. 

Kenmerkend voor TBS is de kleine afbeelding van "het ingrediënt" en, in dit geval een mango. Vind je de mango geur lekker dan zoek je makkelijk alle potjes, tubes en flesjes die ook een mango hebben bij elkaar. Zo is het bijvoorbeeld ook lekker om naast je favoriete douchegel ook de bijpassende bodylotion te gebruiken. Eén groot mangofeest!

Geen extra zegeltje op de opening kwam ik achter. In dit geval is dat niet heel dramatisch want het tubetje is van een soort folie. Als je er in knijpt raakt 'ie meteen gekreukt. Bij het kopen even opletten dus of je tube nog mooi gaaf is.
De geur is geweldig, zoet en heel erg mango. Jummie!


Inderdaad een substantie die aan voelt als een combinatie tussen gel en crème en mij doet denken aan een serum.
Volgens TBS is deze crème dan wel ideaal voor de zomer maar ik vind té vette handcrèmes vaak erg storend en te langzaam met intrekken. Dit kleine beetje was meer dan genoeg om mijn handen mee in te smeren en het trok erg snel in. De geur verspreid zich over je handen en blijft lekker lang hangen. Ik heb nog nooit zo vaak aan mijn handen geroken!


Mijn handen zijn wel minder droog maar over het "gevoel" ben ik minder enthousiast. Het voelt net of er een soort laagje op mijn handen blijft zitten, zeker een half uur lang. Het voelt niet plakkerig o.i.d. maar gewoon niet comfortabel.
Erg jammer want ik wil maar blijven smeren door de geur!
Deze handcrème ga ik lekker op maken maar koop ik niet opnieuw, puur door hoe het aan voelt.

Mocht je 'm willen proberen; hij is te koop bij The Body Shop voor €5,50 (link).

Op dit moment ben ik hard aan het werk aan het optimaliseren van mij lay-out, dat gaat helaas niet zo snel als gehoopt en het heeft nog even tijd nodig. Mocht je ergens een foutje of iets geks zien staan dan zou ik het heel erg waarderen als je dat even achter laat in een comment of mailt naar mira_ennen@hotmail.com
<3

Hebben jullie ervaring met handcrèmes van The Body Shop?