Food | De artistieke snoepjes van Papabubble

donderdag 26 juni 2014


Een tijdje geleden was ik in Amsterdam op zoek naar een biologische winkel want ik wilde lolly's en die zijn daar het lekkerste:) Ik vond niet alleen de biologische winkel maar ook Papabubble! Artistieke snoepjes stond er op het raam, in de etalage lagen een paar misvormde klonten snoep, het zag er in ieder geval handgemaakt uit.
Ik sleepte vriendlief mee naar binnen en we kwamen terecht in een klein strak ingericht winkeltje met een trapje naar de enorme keuken beneden


Er gebeurde niks in de keuken, de snoepjes in de winkel zagen er (op de misvormde klonten na) geweldig uit maar we wilden eigenlijk zonder iets te kopen naar buiten gaan. Toen kwam de medewerker ons een snoepje aanbieden en de rest is history.. Wij zijn verslaafd!

Handgemaakt snoep met simpele ingrediënten, open sinds 2005 en sinds 2012 een tweede winkel in Amsterdam! In de winkel kun je in de grote keuken zien hoe al het snoep gemaakt word en alles vragen over het maken van snoep. Op de webshop kun je al het snoep nog eens rustig bekijken en onder andere snoepjes op maat bestellen (ik noteer dit vast voor mijn bruiloft haha).


Wij namen een potje met fruitsmaken mee, die ook echt naar fruit smaken! Bijna zonde om op te eten met die leuke plaatjes er in maar daar zijn ze toch echt te lekker voor. De website van Papabubble leerde mij dat er ook snoepjes zijn met de smaak mojito..

Al met al vind ik dit maar een rommelig artikel maar wilde ik jullie gewoon erg graag vertellen over het bestaan van deze winkel. Ik kan zo veel vertellen en 100 foto's laten zien maar jullie moeten het gewoon even zelf ervaren denk ik:) Als je in Amsterdam ben ga zeker even langs op de Staalstraat of de Haarlemmerdijk. Als Amsterdam te ver is kun je snoepjes bestellen in de webshop, de website is sowieso een feest om even te bekijken met leuke making off filmpjes :)
Wie kende Papabubble al?

7 opmerkingen:

  1. kende papabubble nog niet, maar ziet er leuk/lekker uit ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik wel, ik werkte op de haarlemmerdijk dus haalde best vaak een zakje! Hihi

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat grappig, ziet er echt heel leuk uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ziet er uit als die fimo plaatjes die je op nagels kunt plakken wat een tijd geleden helemaal in is haha. Lijkt me lekker als het ook echt smaak naar fruit :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jaaa, toevallig laatst voor 't eerst geweest!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik kende het nog niet, maar wat zijn ze leuk en lekker om te zien!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je hier bent, nog leuker als je een reactie achterlaat!