Nails | Ciaté Feathered Manicure

woensdag 25 juni 2014

De nail caviar van Ciaté vond ik ontzettend tegenvallen, toch wilde ik dit setje al een hele tijd proberen en kocht 'm bij de Big Bazar. Bij sommige filialen hebben ze nog een aantal doosjes (ook andere varianten) liggen dus mocht je het leuk vinden..

Ik neem jullie even mee langs de instructies en laat zien hoe makkelijk je deze mooie nail-art thuis kunt maken (ook zonder deze set!).

Je krijgt een prachtig uitziend doosje met een basiskleur, de speed coat, een nagelschaartje, een zakje veertjes en 2 kleine blokvijltjes (die je niet nodig hebt, hier kom ik later op terug).

De manicure blijft het beste zitten als je begint met schone en droge nagels. Zoals je kunt zien zijn mijn nagels school en droog maar totaal niet mooi, goed moment om dit te verhullen met een paar mooie veertjes! Ik vind zelf de manicure het mooiste bij wat langere nagels maar hij is prima te doen bij kortere.

Je begint met het lakken van je nagels, in dit pakketje zit de kleur Chinchilla. Zoals ik eerder al aangaf heb je niet persé dit pakketje nodig voor deze manicure, je kunt dus ook gewoon een andere kleur gebruiken. Je brengt 2 laagjes aan en laat het minimaal 5 minuten drogen.

Voor je verder gaat met de volgende stap is het handig om alvast 10 veertjes klaar te leggen. Als je niet dit pakketje hebt kun je veertjes kopen bij Xenos, een hobbywinkel of zoeken op straat. Action valt ook nog te proberen. Anyway je hebt dus veertjes nodig.

Als je nagellak helemaal droog is breng je een dikke laag topcoat aan. Doe dit vinger voor vinger want het veertje moet er op vóór dat de topcoat droog is.

Nu leg je vinger voor vinger een veertje op de natte topcoat, deze kun je gewoon met je andere hand voorzichtig aandrukken. Het mooiste is om een stukje gekleurde nagellak over te houden bij je nagelriem. Ik doe deze manicure hand voor hand omdat het niet echt handig lakken is met die grote veren aan je nagels.

Je laat de veertjes even indrogen en knipt ze dan zo ver mogelijk (niet verder dan je nagel uiteraard) bij. Verder dan ik gedaan heb op deze foto dus. Hier hield ik me nog braaf aan de gegeven instructies maar ik zal zo uitleggen waarom het echt handiger is om ze met het schaartje al goed af te knippen.

Nu het achterlijke gedeelte van dit pakketje. Volgens de instructie van Ciaté moet je de veertjes niet helemaal afknippen tot je nagel maar een stukje overhouden. Dit overgehouden stukje moet je weg vijlen met het bijgeleverde blokvijltje. Ik raad dit ten zeerste af! Ik heb het geprobeerd en beschadigde de veertjes volledig. Ook al maakte ik zachte vijlbewegingen, de veertjes gingen door de druk heen en weer en gingen spreiden, raar doen en de nagellak verpesten. Beter gewoon goed afknippen met het schaartje dus.

Nadat je de vorige stap overgeslagen hebt (jullie luisteren uiteraard allemaal naar mij) breng je nog een laag topcoat aan en ben je in principe klaar! Nog een beetje bijknippen hier en daar ét voila.

Hoe lang blijft het nou zitten?
Na 3 dagen begonnen bij mij de eerste flintertjes van de punten af te gaan, ik moet wel zeggen dat dit bij de nagels was waar ik de veertjes niet optimaal had afgeknipt. Hoe beter je dit doet, hoe langer het mooi blijft. Kleine flintertjes die er af gaan kun je wel makkelijk bij lakken, ze vallen sowieso minder op dan bij egale nagellak.
Om je manicure het mooiste te houden raad ik aan om óm de dag nog even een dunne laag topcoat aan te brengen.

Zeker voor herhaling vatbaar, ik vind het eindresultaat erg mooi!
Ciaté is sporadisch verkrijgbaar bij Big Bazar en standaard bij Bijenkorf.

Wat vinden jullie mooie producten van Ciaté?

3 opmerkingen:

Leuk dat je hier bent, nog leuker als je een reactie achterlaat!