Beauty | Mario Badescu Seaweed Night Cream

donderdag 27 maart 2014

Nachtcrème, schandalig genoeg gebruikte ik het tot een paar weken geleden nooit. Iedere ochtend werd ik wakker met rode vlekken op mijn gezicht, die pas na een paar uur wegtrokken. Het was in ieder geval het proberen waard om te zien of dit met nachtcrème te verhelpen was.

Dit potje van Mario Badescu had ik nog staan dus ik nam de proef op de som.
Dit merk is al jaren het favoriete merk van vele beroemdheden en dat zegt vaak wel wat toch. Na jarenlang onderzoek introduceerde Mario zijn op planten gebaseerde verzorgingslijn die afgestemd is op de behoeften van je huid. Met als doel: je huid laten stralen!

Een nachtcrème mag wel wat vetter zijn dan een dagcrème, maar het liefst heb ik geen olie. Deze crème is dan ook olievrij zodat je poriën niet verstopt raken.

Waarom een nachtcrème gebruiken?
's Nachts krijgt je huid een stuk minder invloeden van buiten af. Geen straatvuil, (als het goed is) geen make-up en andere viezigheden die in de lucht zwerven. Je huid heeft dus de hele nacht de tijd om te herstellen. Met een nachtcrème bevorder je dit herstel en maak je dus optimaal gebruik van de rust die je huid heeft. Wat mijn rode vlekken betreft. Ik moet eigenlijk iedere dag een schoon kussensloop nemen maar dat doet natuurlijk geen mens.

Maar werkt het?
Een week lang smeerde ik na het reinigen braaf de crème op mijn gezicht. De 3e ochtend waren de rode vlekken al vrijwel verdwenen en na een week was mijn huid zo zacht als een perzikje. Deze blijft ik zeker gebruiken!

Mario Badescu koop je onder andere bij Cosmania.

Gebruiken jullie nachtcrème?

11 opmerkingen:

  1. Ik gebruik deze ook en ben echt fan :) x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb hem ook liggen! tijd om hem te gaan gebruiken!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Klinkt heel erg goed! Ik ben benieuwd geworden! x

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Deze heb ik ook, vind hem erg fijn! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik gebruik deze (shame on me) nu als handcreme hahaha

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wow speciaal! Wel fijn dat ie goed werkt

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Deze heb ik ook! Hij is ondertussen weer een beetje achterin de kast verdwenen, dit herinnert me eraan dat ik 'm maar weer eens tevoorschijn moet halen. Hij is inderdaad zo fijn!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je hier bent, nog leuker als je een reactie achterlaat!