Body | Lush SALE Shoplog

zaterdag 30 december 2017


Het is overdreven om te zeggen dat ik er het hele jaar naar uitkijk maar ik vind de sale van Lush wel echt heel erg leuk. Het is absoluut mijn lievelingsmerk en het is nou eenmaal best wel prijzig als je het liefste het complete assortiment in je mandje kiept. De sale is dan ook voor mij de perfecte gelegenheid om ongegeneerd alles in te slaan wat ik wil, van oude favorieten tot nieuwe ontdekkingen en kerst specials.


Even over de sale..
De sale begint eigenlijk al jaren op tweede kerstdag rond 10:00 ´s ochtends, de winkels zijn dan dicht maar online is het een ware koopjesjacht met vaak flinke wachttijden en om eerlijk te zijn, heb ik nog nooit wat in de online sale gekocht. Op een of andere manier, hoe vroeg ik ook kijk, is het gros uitverkocht. Jammer wel, zeker als je ver van een Lush woont, maar ik vind het zelf ook wel lekker om de producten te kunnen ruiken en bekijken in real life.

Dit jaar besloot Lush de sale alleen offline te houden en kun je in alle winkels terecht voor 50% korting op de kerstproducten en een aantal producten uit het vaste assortiment (of die er uit verdwijnen), waarvan de houdbaarheidsdatum wat aan de korte kant is. Mijn ervaring is dat dat laatste type product echt nog wel lang zat houdbaar is om het op te maken maar je moet het dan wel echt gebruiken en niet als voorraad in je kast zetten.

Het is voorlopig nog sale, ik kon nergens een einddatum vinden maar volgens mij gaan ze gewoon door tot het op is o.i.d. Ik was vandaag in Den Bosch en daar hadden ze echt nog veel, maar niet alles meer. De cadeaupakketten blijven denk ik als laatste over en als je echt specifiek ergens naar op zoek bent, dan zou ik even naar een filiaal bellen om te informeren of ze je gewilde item nog hebben liggen.

Ik ben in ieder geval extreem goed geslaagd en laat jullie heel graag zien wat ik allemaal mee naar huis nam.. Alle prijzen die je bij de producten ziet staan, zijn de prijzen met korting, ik nam één product mee zonder korting (Prince Scheercrème) en die laat ik hier even achterwege.


Tea Tree Toner Tab €0,75
Dit kleine witte rondje (op de gekleurde doos) behoort tot het vaste assortiment en is bedoeld om je huid mee te stomen. Je gooit de tab in een kom heet water en gaat er boven hangen (10 minuten denk ik?) met een theedoek als een soort van tent over je hoofd en de kom. Het product werkt verzachtend en door de tea tree desinfecterend en antibacterieel. Ervaringen van anderen vertellen mij dat dit goed werkt bij een onzuivere huid dus ik ben erg benieuwd hoe mijn huid hier op gaat reageren. 

Bubbly Showergel €7,98/250ml
Bubbly is echt mijn grote liefde op douchegelgebied en dit is denk ik mijn 5e flesje. Ik hoopte dat deze er nog stond en moest helaas noodgedwongen een grote fles mee naar huis nemen omdat de kleintjes op waren. De geur is super moeilijk te omschrijven maar het is echt geluk in een flesje, warm, oranjebloesem, een beetje citrus en echt fantastisch. Ik word elke ochtend blij van deze geur en kan jullie deze absoluut aanraden!

Breath Of Fresh Air Toner Water €3,48/100ml
Ik dacht in de winkel dat ik deze al eens gehad had, maar dat waren andere toners van Lush, leuk dus om wat nieuws te proberen! Dit beloofd een super verfrissende toner te zijn met een verstevigende en herstellende werking door de zeewier en roos. Dit flesje behoort tot het vaste assortiment van Lush en de houdbaarheidsdatum in nog tot november 2018.

Christmas Sweater Bath Bomb €2,98
Deze topper testte ik een tijdje geleden al uit voor mijn artikel over de kerstcollectie van Lush en oh wat was ´ie fijn. Ik hoopte al dat ik er nog een kon scoren door de geweldige geur. De geur is super kerstig, doet denken aan glühwein en milde kruiden en is absoluut één van mijn favorieten ooit van Lush, ik hoop dat ze volgend jaar met een douchegel komen in deze geur. De bal heeft door de gember een verwarmend effect en dat voel je echt, al met al is dit wederom dus een echte aanrader.

Methamorphosis Bath Bomb €2,75
Deze niet zo gezellig ogende grijze bal had ik al een tijdje op het oog omdat ik dacht dat ´ie echt even anders zou zijn dan alles wat ik al geprobeerd had van Lush. De bomb heeft een geur van peper en mirre, kruidig maar wel mild en met een oppeppend effect. Qua effect vertelt de website van Lush mij dat ´ie van binnen compleet gekleurd is, dat gaat dus zeker leuk worden. Deze bomb behoort tot het vaste assortiment van Lush en ga je waarschijnlijk nog wel terugzien hier voor een review.


En nu de aankoop der aankopen; het cadeaupakket. Lush heeft altijd geweldig mooie doosjes in de winkel staan die je het liefst allemaal wilt hebben. Deze doosjes zijn gevuld met producten en hebben vaak een bepaald thema. De dozen zijn vaak aan de prijs maar in verhouding ben je wel goedkoper uit dan wanneer je alles los zou kopen. Ik kocht een doosje met 50% korting en een inhoud van maar liefst 7 producten. Onderstaand vind je alle losse producten met daarbij de normale verkoopprijzen wanneer ze tot het vaste assortiment behoren.

Secret Garden Cadeaupakket €27,48
Secret Garden maakt een botanische tuin van je badkamer met 7 luxe producten op gebaseerd op heerlijke planten, bloemen en kruiden. Deze doos bevat de volgende producten:
- Buffy Body Butter
- Rose Jam Showergel
- Jason And The Argan Oil Shampoo Bar
- Sleepy Bodylotion
- Lavender Vida Loca Zeep
- Ro´s Argan Body Conditioner


Buffy Body Butter €16,95
Dit product heeft een vaste vorm en een ietwat verwarrende naam/ Je gebruikt ´m namelijk als scrub op een vochtige huid, de scrubdeeltjes spoel je er daarna weer af. De butter zou zo voedend zijn dat je na wat langer gebruiken zo'n zachte huid hebt, dat je geen bodylotion meer hoeft te gebruiken. Ik ga deze zeker testen voor een review en kan je nu al vertellen dat de geur me doet denken aan Sleepy door de aanwezigheid van lavendel, al ruik ik hier wat meer de cacaoboter. Niet mega lekker maar ook niet onaangenaam, wordt vervolgd..

Sleepy Bodylotion €11,95
Mijn onlangs ontdekte lievelings zit ook in deze doos en dat was één van de excuses redenen om deze te kiezen in plaats van een andere cadeaubox. Deze bodylotion ruikt naar lavendel en heeft bij mij een heel positief effect op mijn nachtrust. Ik schreef niet heel lang geleden een review over dit product, die kun je via deze link lezen.


Rose Jam Showergel
Deze rozige douchegel zit niet in het vaste assortiment van Lush maar komt, als ik het me goed herinner, ook wel eens terug met Valentijnsdag. De exacte prijs weet ik niet maar deze kleine flesjes van 100ml worden doorgaans verkocht voor ongeveer €7. De douchegel is voedend door de toevoeging van arganolie en geeft je huid een bloemige geur door de Turkse rozen. Ik heb deze al meerdere malen in mijn handen gehad en steeds niet gekocht omdat ik het net wat te bessig vind ruiken of zo. Lekker geurtje wel hoor, maar niet zo fenomenaal (zoals bijvoorbeeld Bubbly) dat ik er een liter van zou willen.

Lavender Vida Loca Zeep €5,25
Ben ik de enige die bij het lezen van deze naam meteen de welbekende hit van Ricky Martin gaat neuriën inclusief choreografie? Anyway, deze zeep ruikt naar lavendel en dat werkt kalmerend, goed excuus om je eens extra goed te wassen voor het slapen gaan. Veel mensen vinden lavendel een oude vrouwtjes geur, ik vind het geweldig en dompel me graag onder in deze frisse bloemige geur.


Jason And The Argan Oil Shampoo Bar €8,95
Ondanks dat ik het, ook met een blikje, niet mega handig vind in de badkamer, ben ik dol op shampoo bars. Ze gaan super lang mee, werken meestal fijn en zijn voor op reis weer echt ideaal. Deze rode variant ruikt naar Rose Jam (in mijn beleving ´issie wat zoeter en eigenlijk lekkerder) en is super verzorgend door de argan olie. Ik weet nog niet helemaal wat ik hier mee ga doen, ik heb namelijk een shampoo bar in gebruik die nog lang niet op is en vind het zonde om er twee half aangebroken in de badkamer te leggen. Aan de andere kant vind ik ´m wel weer leuk voor een review dus ook dit wordt nog vervolgd..

Ro´s Argan Body Conditioner €29,95/225 gram
Dit product is eigenlijk een soort bodylotion onder de douche, je smeert het op een vochtige en schone huid, laat het even intrekken en spoelt het daarna weer af. Het is super voedend en qua geur zou ik ´m omschrijven als een combinatie tussen notig en bloemig. Van dit product wil ik zeker een review gaan maken. Ik vind de prijs, ondanks dat het een luxe item is, aan de hoge kant en ben benieuwd of ik het dat bedrag waard acht, later meer dus!

Twilight Showergel 
Deze paarse vriend komt geloof ik uit de Halloween collectie en was voor mij compleet nieuw, sterker nog, ik ruik ´m nu, tijdens het typen van dit artikel, voor het eerst. Deze geur wordt door Lush omschreven als vertrouwd en verslavend lekker met zoete tonka (vanille), ylang ylang en lavendel (yeah!). De tonka en de lavendel maakt dat ik deze wel echt de douchegel variant van Sleepy vindt, ik vind ´m lekker maar de Lavender Vida Loca Zeep is dan qua geur meer mijn ding omdat die wat frisser is. Ondanks dat ik heel erg dol ben op lavendel hadden ze dit product voor mij mogen vervangen door iets anders, puur omdat ik dan qua geur liever iets heel anders had gehad.

Een korte berekening leert mij dat ik met al deze producten (uit de doos) tegen de €90 kwijt zou zijn, de originele prijs van deze doos was 54,95, echt heel erg voordelig dus. Ik had nu natuurlijk nog 50% korting en dat maakt het helemaal tot een top deal. Ik kijk bij deze pakketten altijd wel naar wat ik echt ga gebruiken en wat ik eventueel weg kan geven, verder vind ik het altijd leuk om me te laten verrassen met nieuwe producten, maar ik kan me ook voorstellen dat je liever voor veilig gaat omdat het geen Action prijzen zijn.


Ik ben echt mega geslaagd met een aantal mooie badproducten, mijn favoriete showergel en de geweldige cadeaubox. Er was eigenlijk maar één product uitverkocht waar ik specifiek naar op zoek was en dat was de Lord Of Misrule Showergel, die heeft een wat peper-achtige geur. Verder was er in Den Bosch echt nog veel keus, ik zou je wel aanraden om vroeg te gaan om extreme drukte te vermijden en eventueel vooraf even te bellen als je voor één specifiek item die kant op wilt gaan. Laat me vooral weten wat jij in de sale wilt gaan kopen of gekocht hebt, en wat jou favorieten zijn van Lush!
Welk product spreekt jou het meeste aan?

1 opmerking:

  1. Oh echt zo leuk! alleen op 2e kerstdag zit ik toch echt bij familie en niet in de winkel haha. Maar alleen voor LUSH zou ik het er wel voor over hebben! breath of fresh air hoor ik veel positieve dingen over, die wil ik eens proberen

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je hier bent, nog leuker als je een reactie achterlaat!