Life | 7 tips om een kleine badkamer op te leuken

maandag 11 december 2017


Ik ben vast niet de enige met een minuscule badkamer thuis, onze badkamer is letterlijk alleen een douche en een wasbak, meer ruimte is er niet. Zo'n kleine ruimte, zeker als het een badkamer is, blijft vaak een beetje achter qua styling ten opzichte van de rest van het huis. Omdat ik toch redelijk wat tijd in de mini kamertje door breng, besloot ik het wat gezelliger te maken. Ik deel met jullie 7 tips om een (kleine) badkamer mooier te maken.

- Koop een mooi douchegordijn en neem afscheid van je standaard gordijn die hoogstwaarschijnlijk wit van kleur is met een, inmiddels, schimmelige onderrand. Met een mooi douchegordijn kun je alles in één keer anders laten ogen en je kleurthema bepalen. Mijn douchegordijn kocht ik via Badkamerstore, een webshop met veel keus op badkamergebied.

- Zet een klein plantje neer in je badkamer. Op internet zijn voldoende tips te vinden voor geschikte planten voor in de badkamer, één van die geschikte planten is de aloë vera. Deze plant is super sterk en overleeft ook als je ´m een weekje (of meer) water vergeet te geven.

- Niet alleen als je lang in bad ligt, maar ook als je uitgebreid je make-up doet, is het gezellig om een geurkaarsje aan te doen in de badkamer. Kies voor een frisse geur in een gezellig potje en je badkamer oogt meteen gezelliger.

- De badmat is ook zo'n onder gewaardeerd item in huis. Ik had welgeteld één badmat waar weinig moois over te zeggen was na al die jaren. Inmiddels heb ik een frisse, zachte witte badmat aangeschaft, dat voelt lekker aan de voetjes én het oogt lekker schoon. Ik vind het zelf handig om twee badmatten in verschillende kleuren te hebben (bv. wit en zwart) zodat je de om en om kunt wassen. Op deze manier leg je ook sneller een schone neer dan wanneer je er maar één hebt.

- Ook al is een kleine ruimte niet heel veel werk met schoonmaken, het schiet er toch vaak bij in. Nou zijn er hier in huis twee technieken gaande omtrent het schoonmaken van de badkamer. Ik spray meerdere malen per week de badkamer even snel in met allesreiniger in het kader van ¨dan ruikt het in ieder geval lekker¨. Mijn huisgenoot maakt de badkamer schoon tijdens het douchen met een schrobborstel en badkamerreiniger, bijzondere techniek, die redelijk werkt. Mijn ervaring is dat het in ieder geval met wekelijkse allesreiniger ietsje minder goor is als je dan eindelijk echt een keer die grote schoonmaak gaat doen.

- Vrouwen (en mannen) hebben vaak veel producten, die ze echt allemaal nodig hebben en waarvan het ene flesje wat mooier is dan de andere. Ik zet in mijn badkamer alleen de spulletjes die ik echt geweldig vind óf die er super mooi uit zien. Zo heb ik alleen maar dingen staan waar ik echt heel blij van wordt en er is toch geen ruimte om alles neer te zetten.

- Creëer een spa. Ik ben groot fan van het spa gevoel in huis en creëer dit door de douche vol te zetten (we hebben zo'n rand bovenin) met lekkere scrubs, haarmaskers en mijn favoriete douchegel. Met al deze keuze aan heerlijke producten voelt elke douche sessie als een beetje spa en kun je ook in een mini douche echt wel een luxe gevoel creëren.

Ik hoop dat jullie iets aan mijn tips gehad hebben, laat vooral weten hoe jij je kleine badkamer gezelliger maakt!
Heb jij een gezellige badkamer, of is het tijd voor een make-over?

*Dit artikel is gemaakt in samenwerking met Badkamerstore

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je hier bent, nog leuker als je een reactie achterlaat!