Beauty | Catrice Viennart Lovely Lace Eyeshadow

dinsdag 25 november 2014

Ik vind de limited edition collecties van Catrice de laatste tijd een beetje tegenvallen. Ik snap dat het budget moet blijven maar een keer een vernieuwend of bijzonder product zou mij een stuk enthousiaster maken! Toch vond ik het leuk om iets uit de nieuwe Viennart collectie te proberen. Ik ging voor de baked eyeshadow in de kleur "lovely lace".


Art Nouveau
Het art nouveau tijdperk werd gekenmerkt door veel glitter, glamour en luxe, niet gek dus dat Catrice de collectie voor de feestdagen hier op baseerde. Bloemdessins, kant en veel decoratie in een sierlijke en vrouwelijke collectie, dat is Viennart.

Baked Eyeshadow
Deze oogschaduws met kanten reliëf zouden de must-haves van de collectie zijn. Je vind ze in 3 kleuren; goud, lavendel en paars, ik testte, uiteraard, goud. De oogschaduw mono kostte €3,99. Ben ik de enige die Catrice steeds prijziger vind worden?

Ervaring
De verpakking vind ik prachtig, leuk dat patroontje! Na één of twee keer gebruiken is het patroontje helaas wel verdwenen, verder is de verpakking ontzettend simpel. De swatch beviel me wel, meer pigment dan ik gewend ben van Catrice en een prachtige kleur om zowel los te dragen als te combineren.
Met een primer blijft ie prima zitten, zonder niet echt. De fall out viel me reuze mee mits je de oogschaduw niet te dik aanbrengt. Door het wat dikkere poeder en het goede pigment heb je ook wel genoeg aan een dun laagje. Breng je meerdere laagjes aan voor een hele opvallende gouden look dan gaat het meteen een stuk meer creasen en vallen.

Al met al prima maar niet bijzonder, volgende keer wat spannender Catrice?

Wat vinden jullie van de collectie?

5 opmerkingen:

  1. Wat jammer dat je niet laaiend enthousiast bent! Ik vond hem er wel heel mooi uit zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi kleurtje hoor! Alleen jammer dat hij niet zo goed blijft zitten

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ziet er mooi uit! Ik vind inderdaad ook dat het steeds duurder wordt!

    xx Alex

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat jammer dat je hem zonder primer een beetje vind tegenvallen in gebruik...ik vind de kleur wel supemooi!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je hier bent, nog leuker als je een reactie achterlaat!