Beauty | Clinique Anti Blemish Solutions Cleansing Foam

zondag 3 augustus 2014

Al heel lang gebruik ik het 3 stappen plan van Clinique met daarin als stap 1 de face wash. Daar ben ik ontzettend tevreden over maar het leek me toch leuk om een keer iets anders te proberen en ik verving stap 1 voor deze reinigingsfoam.

Dit schuim is onder andere te koop bij Douglas voor €21.95 en is 100% parfumvrij.
Een zeer diep reinigende formule zorgt ervoor dat bestaande puistjes verdwijnen en dan nieuwe puistjes geen kans krijgen. De formule komt er vooral op neer dat bacteriën die puistjes veroorzaken door het schuim verwijderd worden.
Kalmeert, verzacht en zorgt dat je rode plekjes zichtbaar verdwijnen. Volgens Clinique dan hè..

Ik reinig mijn gezicht meestal onder de douche. Dan is het overgrote deel van mijn make-up er al af en kan ik dit schuim gebruiken om de viezigheid weg te wassen. 2 a 3 pompjes zouden voldoende moeten zijn, wat mij betreft meer dan genoeg! Een handige tip van Clinique; als je merk dat je huid droog word, reduceer dan het aantal pompjes. Ik besluit voor 2 kleine pompjes te gaan.

Zoals jullie zien een ruime opening waar lekker veel schuim doorheen kan. Het schuim is een stuk minder vast dan ik verwacht, ik had een soort scheerschuimsubstantie verwacht, het is meer uhm..suikerspinnig

Bij het wassen schuimt het niet verder over mijn gezicht, ik moet het doen met het schuim wat uit het flesje komt. Mm..de face wash schuimde enorm, dit gaf mij juist een ontzettend schoon gevoel. Ik moet even wennen, het schone gevoel is er nog niet echt.

Na een paar dagen ben ik gewend aan het gevoel en is het oké, mijn huid ziet er prima uit maar ik mis toch het schone gevoel.
Ik maak deze fles gewoon op (ik doe hier minstens een halfjaar mee) en ga dan weer terug naar de face wash van Clinique hoor! Deze formule mag dan wat beter zijn voor mijn huidtype (in de zomer vettig) maar ik vind een schoon gevoel toch echt belangrijker!

Gebruiken jullie producten van Clinique?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je hier bent, nog leuker als je een reactie achterlaat!