Beauty | Too Faced Natural Matte Eye Palette: First Impression

vrijdag 27 oktober 2017


Ik heb mezelf enorm verwend met iets wat ik totaal niet nodig had, ik heb namelijk wederom een prachtig palette van Too Faced gekocht. Vorig jaar kocht ik al het Cocoa Contour palette van Too Faced en omdat die zo goed beviel, besloot ik mijn collectie uit te breiden met deze prachtige oogschaduws. Ik kocht ´m niet in Nederland maar het aller- aller- allerfijnste nieuws is toch wel dat Too Faced, en dus hopelijk dit palette zeer binnenkort in Nederland te verkrijgen zal zijn (Douglas heeft dit nieuws bevestigd).


Het Natural Eye Palette is al tijden een van de best verkochte producten van Too Faced, niet gek dus dat ze besloten een matte variant van deze mega populaire oogschaduws uit te brengen. Ik kocht het palette niet alleen omdat ik hele goede ervaringen heb met TF en gek ben op neutrale oogschaduw, ik kocht het ook omdat samengesteld is om op een makkelijke manier drie verschillende looks te maken. Voor beauty-kneuzen met zeer moeilijke hangende oogleden ideaal dus zou je denken. Ik heb er voor gekozen vandaag een eerste indruk te laten zien omdat ik de looks graag (voor mijn doen) wil perfectioneren en wil kijken of ik dit palette over een wat langere tijd nog steeds gebruik.


Het doosje is klein, fijn formaatje om mee te nemen wel. Het spiegeltje is aan de kleine kant en er zit geen applicator bij, best onhandig. Ondanks dat die standaard applicators vaak ruk zijn, is het voor vakantie en onderweg wel handig als er een klein kwastje in zo'n palette zit. De drie horizontale rijen vormen dus setjes van drie kleuren die makkelijk te combineren zijn. In het bijgeleverde boekje staat precies hoe, wat en waar je de oogschaduw dient aante brengen, duidelijk en fijn! De looks ben ik dus aan het oefenen, bij deze de swatches.


Op de eerste rij Heaven, Cashmere Bunny en Sexpresso voor een dagelijkse look.


Daar onder Lace Teddy, Strapless en Risqué voor een klassieke look.


En op de onderste rij Nudie, Honey Butter en Chocolate Cookie voor een fashionable look.


Mijn eerste indruk is niet 100% positief, ik vind de lichte linker kleuren qua pigment niet perfect, in ieder geval niet zo perfect als ik ze voor ruim €30 verwacht. De andere, meer bruine tinten vind ik prachtig, het pigment is fijn, de poeders voelen zacht aan en hebben weinig fall out. Het is geen extreem divers palette waarmee je heel veel verschillende richtingen op kunt. Het is wel een fijn neutraal palette waarmee je lekker kunt experimenteren en oefenen, zonder er meteen als een clown bij te lopen. De bijgeleverde looks en instructies vind ik mooi en duidelijk, alleen weer niet zo extreem makkelijk dat het de eerste keer perfect zit. Dat laatste vind ik niet per se een nadeel, met een klein beetje oefenen heb je wel echt verschillende looks die stuk voor stuk prachtig bij elkaar passen en niet standaard zijn.

Fijn palette dus en relatief kneus-proof, ik heb zoals je kunt lezen wel wat kritiekpuntjes, maar absoluut geen spijt van mijn aankoop! Ik kocht ´m dus bij Douglas in Duitsland, zonder korting kost ´ie daar €35,99, ik vermoed dat de Nederlandse prijs hier niet van af zal gaan wijken. Zodra de looks er niet meer al te debiel uit zien, komt er zeker een tweede indruk online!
Gebruik jij wel eens producten van Too Faced?

Lees ook:

1 opmerking:

  1. Ik had ook wel iets meer verwacht van de swatches, maar ik heb ook een palette van Too Faced en vind de oogschaduws wel fijn werken! X

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je hier bent, nog leuker als je een reactie achterlaat!