Beauty | 7 dingen waar ik arganolie voor gebruik

maandag 9 oktober 2017


Arganolie, het was er een paar jaar geleden voor mijn gevoel ineens, en nu is het niet meer weg te denken uit de beauty industrie. Als je nog even een uitleg over wat arganolie is wilt, dan kun je die gemakkelijk via internet terugvinden. Ik gebruik deze bijzondere olie in ieder geval dagelijks en vertel jullie graag op welke manieren ik dit wondermiddeltje gebruik.

  • Mijn haren verzorgen . Mijn geblondeerde haar zweert bij arganolie, ik masseer het de avond voor het wassen door mijn hele haar heen met een focus op de punten. Ondanks dat mijn haar van nature broos is, en ik het regelmatig verf, ziet het er door de olie gezond uit.
  • Mijn haren laten groeien. Dit trucje ging een hele tijd terug rond op internet: op de kop hangen en dagelijks je hoofd in masseren met arganolie. Ik ben het gaan proberen en ik heb natuurlijk geen wetenschappelijk bewijs maar ik durf wel te zeggen dat mijn haar hier sneller van groeit. Ik doe het steeds een week lang elke dag en dan drie weken niet en mijn haar groeit sneller dan het ooit gedaan heeft.
  • Mijn gezicht reinigen. Mijn huid is door hormonen erg slecht en heeft dan weer behoefte aan intense, bijna uitdrogende producten en dan weer aan intensieve verzorging. Ik reinig mijn huid nu als eerste stap met arganolie, mijn make-up wordt compleet verwijderd en mijn gezicht wordt verzorgd. Ik vond dit eerst een beetje onwennig door de vette olie in combinatie met puistjes, maar mijn huid oogt echt rustiger en minder rood.
  • Als wimperserum. Ik smeer ´s avonds met een wattenstaafje wat olie op mijn wimperrand, zo hoop ik mijn wimpers te verstevigen en mooi gezond te houden.
  • Als lippenbalsem. De meeste reguliere lippenbalsems vind ik verslavend werken, als ik ze dan een uurtje niet gebruik, zijn mijn lippen kurkdroog. Ik breng nu voor het slapen gaan een drupje arganolie aan op mijn lippen, en gedurende de dag heb ik bijna geen behoefte om dit bij te werken.
  • Als bodylotion. Nu smeer ik niet mijn hele lichaam in met arganolie, maar wel de zeer droge plekken zoals mijn schenen en ellebogen.
  • Als nagelriemolie. Zeker als ik regelmatig mijn nagellak vervang omdat ik bijvoorbeeld aan het testen ben, kunnen mijn nagelriemen en de randjes om mijn nagels wat droog en onverzorgd ogen. Ik masseer dan een klein beetje arganolie in op mijn nagelriemen, hierna zien ze er weer op en top verzorgd uit.


Zoals je kunt lezen, heel veel verschillende mogelijkheden met 1 product. Ideaal ook als je geen zin hebt om veel verschillende producten te kopen of mee te slepen op reis. Ik ben, ondanks dat de geur met niet heel erg aanspreekt, enorm fan van de werking van arganolie en ontdek zo nu en dan weer iets anders waarvoor ik het fijn vind werken. Arganolie is tegenwoordig, gelukkig makkelijk verkrijgbaar, onder andere op https://arganwinkel.nl/.
Waar gebruik jij arganolie voor?

*Dit artikel is gemaakt in samenwerking met Arganwinkel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je hier bent, nog leuker als je een reactie achterlaat!