Food | Your Superfoods

maandag 15 december 2014

Superleuk al die verschillende superfoods, heerlijk door je smoothie maar nogal irritant om 20 verschillende zakjes in de keuken te hebben staan. Waarom niet superfoods mixen? Dat was precies het idee dat de oprichters van Your Superfoods hadden. Geen 10 verschillende lepeltjes meer maar een mix met de superfoods die jij belangrijk vind. Er zijn een aantal mixen al voor je samengesteld maar je kunt ook zelf een potje bestellen met jou favoriete superfoods. Alle mixen zijn rauw en biologisch.

Ik ontbijt 's ochtends graag met een smoothie waar vrij weinig (eigenlijk geen) superfood aan te pas komt, Brinta, banaan en melk. Ik gebruik eigenlijk geen superfoods omdat ik niet zo goed weet wat ik nou het beste kan gebruiken waarvoor en hoe enzo. Voor de leken onder ons zijn de kant en klare mixen dus ideaal. Ik probeerde de "chocolate lovers mix" en de "energy bomb mix",

Energy Bomb Mix
Deze mix verhoogt je energie en concentratie, ideaal voor in de ochtend of een inkakmoment. Je voegt 'm toe aan je smoothie, sap, water, havermout of yoghurt.
Deze mix kost €22,20 voor 250 gram en bevat de volgende superfoods; bananen poeder, acai poeder, guarana poeder, maca poeder, lucuma poeder.
Oke de helft van de superfoods ken ik niet eens maar ik ben dan ook een beginner. Ik deed de mix door mijn ontbijtsmoothie, ongeveer twee theelepels voor een flinke beker. De mix smaakt niet heel lekker, een beetje bitter met een vreemde bijsmaak. Hij is goed weg te krijgen maar lekker is anders. Ik was verbaasd dat ik echt een energieboost kreeg, dat had ik niet verwacht van die kleine lepeltjes poeder. Ik dronk 'm onderweg naar school en op school was ik fit en geconcentreerd. Deze ga ik zeker vaker gebruiken in de ochtend of als ik 's avonds nog moet werken.

Chocolate Lovers Mix
Deze mix verbeterd je humeur, energielevel en spijsvertering, ook heerlijk om te gebruiken door een taart of toetje. Deze mix kost €12,10 voor 250 gram en bevat de volgende superfoods; cacao poeder, kokosnoot poeder, lucuma poeder, chia zaden, lijnzaad. Deze mix vond ik al een stuk lekkerder, beetje vreemde (gezonde) bijsmaak maar eigenlijk best lekker. Ik heb deze gemengd door de havermout maar wil er zeker nog een keer iets mee bakken. Op de website van Your Superfoods vind je ontzettend lekkere recepten met superfoods, zeker een aanrader!

Dit soort kleine extraatje bij een verpakking kan ik echt waarderen, leuk gedaan!

Conclusie
Ik ben wel een beetje fan. De voorgemixte verpakkingen zijn superhandig als je door alle bomen van superfoods het bos niet meer ziet en geen flauw idee hebt waar je nu moet beginnen. Ben je al wat meer gevorderd dan is het ideaal om je eigen favorieten te laten mixen.

Ook enthousiast? Check www.yoursuperfoods.nl
Wat is jullie favoriete superfood?
Dit artikel bevat producten die ik gekregen heb ter review.
Volg je mij al op -Bloglovin-Instagram-Twitter?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je hier bent, nog leuker als je een reactie achterlaat!