Hair | Mineral Care "Mud & Mineral" Haircare

zaterdag 13 december 2014

Zeemineralen en modder uit de Dode Zee staan al eeuwen bekend om de heilzame werking die zij hebben. Beide revitaliseren en voeden je huid en haar enorm. Mineral Care gebruikt deze ingrediënten dan ook niet voor niets voor de "Mud & Mineral"-lijn.
Ik probeerde de shampoo en conditioner.

Grappig aan beide producten vind ik dat je (ik tenminste) verwacht dat de producten grijzig gaan zijn. Niet alleen door de naam maar ook omdat de fles aan de binnenkant donker is gemaakt. Het lijkt dus vanaf de buitenkant of er modder in de fles zit, in de werkelijkheid zijn de producten gewoon wit-achtig.

Shampoo €16,75 voor 250 ml.
De shampoo reinigt je haar op een milde wijze en verzorgt het haar intensief. Naast mineralen en modder uit de dode zee vind je in de ingrediënten ook salie-extract. De shampoo zou zorgen voor zijdezacht, soepel, glanzend en verzorgd haar.

Helaas kan ik me in bovenstaande omschrijving niet helemaal vinden. De shampoo ruikt erg naar zeep wat op zich niet erg is maar ook niet echt lekker. Mijn haar lijkt tijdens het wassen wel zacht te worden al schuimt de shampoo niet zo. Ik gebruik deze shampoo nu twee weken en mijn haar lijkt een stuk doffer en droger. Jammer!

Conditioner €16,75 voor 250 ml
Door dagelijkse invloeden van binnen- en buitenaf raakt het haar beschadigd en worden de natuurlijke bouwstenen steeds minder. Ook de conditioner bevat naast modder en mineralen het salie-extract. De formule sluit aan op die van de shampoo en beide versterken elkaar, de conditioner voed je haar over de gehele lengte nadat het gewassen is. Je beschadigde haar word actief hersteld en beschermd tegen invloeden van buitenaf.

De conditioner ruikt al een stuk beter dan de shampoo en verdeelt makkelijk over het haar. Na het uitspoelen voelt mij haar ontzettend zacht en is het makkelijk doorkambaar (met een tangle teezer, dat wel). Ik heb niet écht het idee dat mijn haar nou ontzettend hersteld, het lijkt nog steeds droog en ik heb het idee dat het aan de shampoo ligt. Als ik de conditioner los gebruik is mijn haar wel iets minder dof. Ik ben niet ontevreden maar ook geen fan.

Conclusie
Ik was vooraf erg benieuwd omdat ik positieve dingen gehoord had over dit merk. Helaas vind ik deze twee producten absoluut niet hun geld waard, zeker de shampoo niet. De conditioner is oké maar toch, voor minder geld ken ik fijnere conditioner. Helaas niet voor herhaling vatbaar!

Deze én de andere producten van Mineral Care vind je op www.mineralskincosmetics.nl en bij geselecteerde schoonheidssalons.

Welke shampoo en conditioner gebruiken jullie?
Dit artikel bevat producten die ik gekregen heb ter review.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je hier bent, nog leuker als je een reactie achterlaat!