Hair | Bomb Cosmetics Honey Hair Mask

zondag 11 juni 2017


Als je je haar, zoals ik, zeer regelmatig blondeert, dan is een haarmasker onmisbaar. Natuurlijk beschadigd je haar bij blonderen, om het allemaal een beetje onder controle te houden, leef ik op argan olie en haarmaskers. Ik was mijn haar 1 á 2 keer in de week en breng dan voor het wassen een maskertje aan. Ik heb zo mijn favorieten maar vind het ook leuk om nieuwe maskers te proberen en ging nu voor dit haarmasker met honing van Bomb Cosmetics.


Ik kende Bomb Cosmetics al wel, van de geweldig uitziende badproducten maar een haarmasker probeerde ik van hen nog nooit. Bomb maakt in hun producten rijkelijk gebruik van essentiële oliën en zo veel mogelijk natuurlijke ingrediënten. Alle producten zijn handgemaakt en de glitters die je in een aantal producten tegen komt, zijn biologisch afbreekbaar. Verder test Bomb niet op dieren en weigeren ze hun producten te verkopen in landen waar dierproeven bij de wet verplicht zijn. Ik test natuurlijk veel verschillende merken voor mijn blog en ontvang ook spullen die wel op dieren getest zijn, als ik zelf iets koop om te testen, wil ik mijn geld niet uitgeven aan een merk wat op dieren test. Tot slot voor de vegans onder ons; ook door die test komt dit haarmasker heen.


Dit masker bevat brassica olie (koolzaadolie, maar brassica klinkt exclusiever denk ik), deze olie is rijk aan omega-3  en omega-6 wat zorgt voor sterke, gezonde en glanzende haren die minder uitvallen. Honing vind je zo te zien alleen terug in de geur waarin je duidelijk honing ruikt, maar ook een duidelijke bloemengeur, lekkere combi wel. Qua werking belooft dit masker je haar goed doorkambaar te maken, zonder een vettig gevoel.


Nou geven ze aan op de verpakking dat je dit masker na het wassen aan kunt brengen (als een soort conditioner) en dan gewoon je haar droogt en zo. Nou moet ik eerlijk zijn dat ik dan zelf niet echt de toegevoegde waarde van een masker zie en net zo goed conditioner kan gebruiken, al zal dit masker dan in verhouding wat voedender zijn. Toch ben ik eigenwijs geweest en heb ik het lekker op mijn eigen manier gedaan; na een nachtje slapen met argan olie heb ik dit masker op vies haar aangebracht en twee uurtjes laten intrekken.


De substantie is niet te dun gelukkig, waardoor ik redelijk zuinig kan doen en niet de helft in de wasbak valt. Bij Marilyn, mijn favoriete masker, valt er standaard een klodder in de wasbak omdat die substantie mega dun is, zo zonde. Hier gaat het verdelen prima en geniet ik ondertussen van de geur van honing die lekker blijft hangen. Ook na gebruik is de geur nog aanwezig, wel op de achtergrond maar toch erg lekker. Mijn haar ziet er niet extreem hersteld uit maar voelt wel heel erg zacht en zelfs de dode puntjes voelen niet meer zo stug. Fijn masker dus en als je haar hebt wat heel erg snel klit, zou ik deze zeker aanraden! Je vind ´m onder andere bij Feel So Pure voor €11,50. Ik kocht ´m zelf bij Top Shelf in Alkmaar, daar hebben ze een enorm assortiment van Bomb Cosmetics, zeker de moeite waard om te gaan bekijken als je toevallig in die stad bent.
Gebruik jij wel eens producten van Bomb Cosmetics?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je hier bent, nog leuker als je een reactie achterlaat!