Food | Bear Pure Fruit Mango Yoyo´s

maandag 26 juni 2017


Naast dat ik graag bergen chocolade en zakken snoep naar binnenwerk op dagelijkse basis, vind ik het ook leuk om af en toe wat ¨gezond snoep¨ te proberen. Er zijn volgens mij voldoende dingen verkrijgbaar die kunnen fungeren als snack of snoep en die toch een soort van in de categorie ¨gezond¨ vallen. Omdat ik dol ben op mango, probeerde voor dit artikel deze Yoyo´s van 100% fruit.


Yoyo´s zijn pure fruitrolletjes die ideaal zijn voor in de luchtrommel of om mee te nemen als tussendoortje. In deze variant zit letterlijk alleen maar mango, appels en peren. Voor 100 gram Yoyo word 266 gram appels, 266 gram peren en 118 gram mango gebruikt. De Yoyo bevat geen toegevoegde suikers en word nooit gemaakt van concentraat, what you see is what you get zeg maar. Natuurlijk zitten er wel natuurlijk suikers in, ongeveer 8 gram wat volgens Bear gelijk staat aan de natuurlijke suikers in een appel. Geen zooi dus, veel smaak en veel vezels.


Qua ingrediënten vrij weinig dus, per pakje van 20 gram vind je 55 calorieën, 0.04 gram vetten, 12.4 gram koolhydraten waarvan 7.56 gram suikers. Daarnaast 1.6 gram vezels, 0.38 gram eiwitten en geen zout. De Yoyo´s zijn ook verkrijgbaar in de smaken framboos, appel en aardbei. Het fruit word dus ¨gebakken¨, hoe dan in een rolletje komt en hoe het zit met houdbaarheid (mijn pakje is nog een jaar houdbaar) is me eigenlijk onduidelijk. Wel kan ik jullie vertellen dat dit product geschikt is voor veganisten én dat het glutenvrij is.


Je vind dus twee van deze rolletjes in een zakje én een avonturenkaart. Die kaart haalt een beetje het kind in me naar boven dus ik kan me voorstellen dat dit voor kinderen helemaal geweldig is. Ik had een kaartje van Engeland met daarop wat feitjes over Engeland, waaronder hoeveel dodelijke diersoorten er leven en hoe je hallo zegt in het Engels. Die kaartjes kun je allemaal verzamelen, met 10 verpakkingen spaar je ook voor een wereldkaart met stickers.


Allemaal leuk en aardig natuurlijk maar de smaak is natuurlijk het belangrijkste. De substantie is een beetje die van suikervrije winegums als jullie die kennen. Niet zacht, niet hard, en een beetje korrelig soms. Ik proef duidelijk mango, maar ook appel en peer, eigenlijk wel lekker. Ik heb eigenlijk geen aanmerkingen over de smaak, het smaakt gewoon prima en de substantie is niet raar maar ik vind het geheel gewoon niet heel bijzonder. Als je een kind hebt wat weigert fruit te eten en ondertussen toch een beetje bleek begint te zien door vitaminegebrek, lijkt me dit ideaal. Of als je zelf een bloedhekel hebt aan fruit en geen zak Bounty´s mee wilt nemen naar je werk, ideaal. Niks op aan te merken dus, ik zou het zelf alleen niet heel snel kopen voor €2,84 (10 rollen). Mocht je denken dat dit wel iets voor jou is, je vind de Yoyo´s onder andere bij Jumbo.
Wat neem jij graag mee naar je werk of school?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je hier bent, nog leuker als je een reactie achterlaat!