Body | Rituals The Ritual Of Hammam Collectie

maandag 19 juni 2017


De welbekende Hammam is een van de oudste reinigingsrituelen voor het lichaam die er op onze aardbol te vinden is. De collectie van Rituals, The Ritual Of Hammam, is geïnspireerd op deze traditie maar voldoet ook aan de wensen en behoeften van de moderne tijd. Met deze collectie kun je thuis een luxe spa gevoel creëren in je badkamer met deze fijne producten die zowel het welzijn van je lichaam als van je geest stimuleren.


Er zijn binnen deze lijn 12 producten (en een refill) uitgebracht waarvan ik er vijf probeerde:
- Black Soap €8,50
- Hot Scrub €19,50
- Body Mud €10
- Shower Foam €8,50
- Body Cream €17,50 (refill €15,50)
- Bed & Body Mist €16,50
- Bath Oil €13,50
- Massage Oil €13,50
- Hair Shampoo €9,50
- Kessa Glove (scrubhandschoen) €5,50
- Fragrance Sticks €24,50
- Scented Candle €18,50

Met de 5 producten die ik ontvangen heb (thanks Rituals!) creëer je in 5 stappen een luxe spa in je badkamer, in die volgorde zal ik jullie de producten laten zien.


Black Soap €8,50
Deze eerste stap et zwarte zeep, reinigt je huid en bereid haar voor op het scrubben en verzorgen. De Black Soap is een zwarte massagezeep met een wat dikkere structuur, gebaseerd op eucalyptus en olijfolie. Je gebruikt de zeep door deze lekker in de masseren over je gehele lichaam en daarna af te spoelen of, beter nog, door te gaan naar het scrubben.

De geur van eucalyptus is duidelijk aanwezig maar niet te sterk en zorgt meteen voor een luxe gevoel. Als ik mijn ogen dicht doe, lijkt het even alsof ik in een prachtige spa met mooie tegels en kaarslicht sta in plaats van in mijn douche met schimmel en tl licht. Ik hou wel van zwarte zeep, de textuur is een beetje vreemd, maar wel lekker. Mijn huid word mild gereinigd, maar voelt wel schoon.


Hot Scrub €19.50
Deze tweede stap maakt in combinatie met  de black soap, je huid heerlijk zacht.  Deze voedende bodyscrub is gemaakt op basis van zeezout en verrijkt met gember voor een verwarmend effect en wederom eucalyptus voor de verfrissing. De scrub is reinigend en voedend en geeft door de combinatie van gember en eucalyptus een tintelend gevoel aan de huid. Door het verwarmende effect word vermoeidheid vermindert én je huid is extreem zacht.

Zelden zag ik gember in een beautyproduct, de geurcombinatie met eucalyptus is heel bijzonder en erg lekker. Ik ben nooit heel dol op zoutscrub maar deze vind ik geweldig. De korrels zijn lekker grof en hard en na een tijdje ontstaat er een warm en prikkelend gevoel, écht heel erg lekker. Als je één product uit deze collectie wilt aanschaffen; dan zou ik zeker voor deze scrub gaan.


Body Mud €10
Deze derde stap in het ritueel zorgt voor de ultieme zuivering van je huid. De zuiverende modder op basis van de mineraalrijke Rhassoulklei is wederom aangevuld met eucalyptus. Je masseert een dun laagje op een vochtige huid, laat dit 2 minuten inwerken en spoelt (of weekt als je een bad hebt) het er weer af. Voor een intensief lichaamsmasker kun je het 5 minuten laten in werken en zo'n 1 à 2 keer per week gebruiken. Na de zeep en de scrub is dit een extra zuiverende toevoeging aan het ritueel zodat je huid klaar is voor de laatste twee stappen.

De modder ruikt een beetje klei-achtig en naar eucalyptus, prima geurtje. Het effect van deze klei vind ik heerlijk, als je je huid hebt ingesmeerd en het masker laat intrekken, word je huid heel koud maar wel op een fijne manier. Na het afspoelen voel je je net alsof je een echte behandeling gehad hebt in een spa, heerlijk.



Shower Foam €8,50
Deze vierde stap is een schuimende douchegel met eucalyptus en rozemarijn voor een revitaliserend effect. Instructies voor het gebruiken van een doucheschuim hebben jullie vast niet nodig maar ik kan jullie wel adviseren maar een piepklein beetje te gebruiken, het word namelijk snel veel en veel meer en hoe zuiniger, hoe langer je er mee doet.

De geurcombinatie van eucalyptus en rozemarijn vind ik heerlijk, wel had de rozemarijn van mij nog iets meer aanwezig mogen zijn. Leuk om wat meer unieke dingen zoals gember en rozemarijn in deze lijn terug te zien.


Body Cream €17,50
Na je uitgebreide bad- of doucheritueel is de vijfde stap deze bodycream om je huid te verzorgen en heerlijk zacht te maken. Ook hier weer eucalyptus en rozemarijn én de mogelijkheid om te pot na te vullen als ´ie op is.

De geur vind ik bij de bodycream wat zwakker, dat vind ik wel vaker bij Rituals. Geen hele aanwezige geur dus, maar als je net in 4 flinke eucalyptuswalmen hebt staan douchen, dan is een mild product ook wel welkom, lekker ruik je nu toch wel. Verder werk de bodycream prima en is mijn huid zacht.


De badkamer werd hier thuis al grappend ¨Spa Mira¨ genoemd maar het spa-effect was met deze lijn wel heel dichtbij. Ik ben dol op lekker uitgebreid douchen, ondanks dat mijn badkamer niet echt meewerkt aan het luxe-gevoel. Deze producten geven je stuk voor stuk het gevoel alsof je een fijne behandeling ondergaat in een badhuis, grotendeels door de heerlijke geuren, maar ook de werking is fijn. Leuk van Rituals (en slim) om deze 5 producten aan elkaar te koppelen voor een spa ritueel, ik moet toch echt eerlijk toegeven dat de combinatie van deze 5 echt wel een fijn effect geeft en de producten elkaar stuk voor stuk aanvullen. Het complete spa plaatje zeg maar, alleen dan thuis. Je vind de producten vanaf heden bij Rituals, mocht je het hele artikel (nog) niet doorgelezen hebben; de Hot Scrub is mijn favoriet:).
Welk product zou jij kiezen?

p.s. doe jij al mee aan mijn winactie?

1 opmerking:

  1. Mijn favoriet is ook de hot scrub. Binnenkort maar weer eens shoppen bij de Rituals :)

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je hier bent, nog leuker als je een reactie achterlaat!