Beauty | BB Cream by H&M

dinsdag 6 mei 2014

Vandaag begin ik met een vraag, want echt, hoe maken jullie in godsnaam foto's van een glimmende verpakking? Wat een ramp haha!
Maar goed, het staat er op, niet perfect maar beter ging het vandaag echt niet worden.

Ik gebruik, zeker in de zomer, vaak BB Cream, lekker niet zo'n dikke laag op mijn gezicht maar toch iets om oneffenheden te verbergen. Al jaren gebruik ik een BB Cream van Garnier waar ik ontzettend tevreden over ben maar een keer wat anders proberen leek me ook leuk. Zo kocht ik bij H&M deze crème voor €7,95 in de kleur light.

Eigenschappen
- beloofd een zijdezachte huid
- camoufleert rimpels en onzuiverheden
- hydrateerd de huid
- SPF 15

Wat doet het?
BB Cream staat voor Beauty Balm of Blemish Balm. Simpel gezegd is het gewoon een foundation met verzorgende eigenschappen. Er komen steeds betere crèmes op de markt maar over het algemeen zijn BB Creams wel een stuk minder dekkend dan foundation, ook zijn goedkope varianten vaak vettig en dat vind niet iedereen fijn. Voor mensen met een vette huid is een goede BB Cream ideaal, je verstopt je huid niet zoals met veel foundations en verzorgd tegelijkertijd je onzuiverheden. Voor de dames met een mooi egaal huidje is het ook goed te gebruiken, waarom een dikke laag foundation als dit ook werkt? Zelf gebruik ik alleen nog foundation in de winter en bijvoorbeeld bij een lange dag weg of een feestje, puur omdat het langer blijft zitten.

Mijn mening
Het fijne van mijn vorige BB Cream vond ik dat die echt ontzettend fris en verzorgend aanvoelde, dit heb ik bij H&M wat minder. De dekking is dan weer wel beter, fantastisch zelfs. Er viel wat uit de tube op mijn hand dus dat heb ik meteen gebruikt voor de foto, op de tweede foto zie je hoe het een beetje uitgesmeerd is, je hebt dus echt heel weinig nodig om je hele gezicht in te smeren. De kleur is voor veel mensen wel wat licht, zelfs voor mij. In de zomer zou ik een wat donkerdere kleur pakken en anders heel voorzichtig zijn dat je niet te dik smeert. Qua blijven zitten is dit echt een topproduct. Na het testen van deze crème ging ik douchen, de crème had ik weggeveegd met een tissue. In de douche moest ik echt nog wassen met zeep om de restjes weg te krijgen, een regenbuitje kan deze BB Cream dus ook handelen.


Voor herhaling vatbaar?
Ja en nee. Qua verzorging niet, qua dekking en blijven zitten wel. Misschien moet ik 'm gaan mengen met mijn Garnier om mijn ideale BB Cream te krijgen.

Wat is jullie favoriete BB Cream of gebruik je liever iets anders?

3 opmerkingen:

  1. Heb in de H&M zo lang staan twijfelen om deze mee te nemen. Hij zou zeker te licht zijn voor mij dus mengen met een andere BB cream zou zeker een must zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hij ziet er wel erg geel uit, niet?
    Ik twijfel altijd over van die beauty producten van H&M omdat ik hun toch meer als een kledingmerk zie... :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hij ziet er erg geel uit. Ik ben echt niet overtuigd :c

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je hier bent, nog leuker als je een reactie achterlaat!