Food | Mira Eats is terug!

vrijdag 6 april 2018


Mira Eats is terug van weg geweest! Vorig jaar deelde ik bijna maandelijks dit lekkere lijstje met jullie waarin ik mijn nieuwe verslavingen, bijzondere supermarktontdekkingen en toffe restaurantjes met jullie deelde. Van buitenhuis eten komt door mijn gezondheid de laatste maanden weinig, vandaag dat Mira Eats even van de radar verdwenen was. Toch miste ik, naast Instagram Stories, een plek waar ik kleine ontdekkingen of mini reviews kon plaatsen dus daar ben ik weer. Dit keer met een zeer onverwachte positieve ontdekking, een review van de nieuwe Mc Flurry en supermarkt-tips.

Duitse Supermarkt
Regelmatig rijden wij richting Kleve/Kleef om inkopen te doen, dat is een ruim uur rijden maar dat hebben we er graag voor over. Naast dat bij de DM wasmiddel en veel verzorgingsproducten veel goedkoper zijn, ben ik gek op Kaufland, een bekende Duitse supermarktketen. Het vegetarische assortiment is in deze supermarkt vrij ruim en vooral heel erg lekker. Ik vind vleesvervangers vaak niet te vreten maar onder andere de ¨doner¨ en de vega ¨frikandellen¨ uit deze winkel zijn écht ontzettend lekker.

Mc Flurry Toffee Banaan
Er is weer een nieuwe Mc Flurry op de markt die instant voor een zomers gevoel zorgt, ik moest ´m uiteraard proberen! Ik vond ´m lekker maar wel erg machtig doordat er een flinke slagroomsmaak aan zit. De combi van toffee en banaan is goed op elkaar afgestemd en lekker in balans. Volgende keer zou ik ´m bestellen met chocoladesaus, dan ´issie denk ik nóg lekkerder en een tikje minder saai.

Vega(n) Hotdogs
Ik probeerde eindelijk de hotdogs waarvan ik dacht dat ik ze vreselijk ging vinden en ze bleken geweldig. Ik deelde onlangs mijn recept met jullie, die kun je hier terugvinden.

Komkommer met hummus en chilisaus
Ik moet van mezelf wat gezonder snacken omdat een dieet van elk uur een Bounty nou niet echt heel gezond is. Ik ontwikkelde een kleine verslaving voor hummus en dan het liefde als dip voor komkommer met een toefje chilisaus (wel van Go-Tan). Nou weet ik dat chilisaus veel suiker bevat dus volledig verantwoord is deze snack niet, wel heel erg lekker.

Haagen-Dasz
Voor een campagne maakte ik kennis met de nieuwe ijsjes van Haagen-Dasz en mensenkinderen die waren lekker. Ik heb twee van de vier varianten inmiddels geproefd en de almond variant met chocolade-ijs is echt ge-wel-dig. Gewoon te koop bij Albert Heijn.

Een kort lijstje dus puur omdat ik niet echt meer buiten de deur eet of op stations ontdekkingen doe. Als ik minstens 4 dingen heb verzameld kom ik over een maandje weer bij jullie terug met deze rubriek, anders wat later.
Heb jij nog leuke tips op eet-gebied?

5 opmerkingen:

  1. Ohh naar die McFlurry was ik al benieuwd naar! Jammer dat er zo'n slagroomsmaak aan zit (dat is iets wat ik tegenwoordig minder lekker vind dan vroeger).
    Leuk om weer te lezen :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jaaa ik vond het ook net wat té, maar met chocoladesaus dus stukken beter denk ik:) Fijn dat je ´m leuk vond, vind het ook altijd zo´n leuk artikel om te maken:D

      Verwijderen
  2. Wat super leuk zeg, welcome back leuke rubriek! Die McFlurry vind ik zelf wel echt super lekker, ik had hem met chocoladesaus. Heerlijke combinatie.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thanks voor je enthousiasme! Ooooh zie je ik dacht al dat het met saus beter was, ik moet echt terug hahaha

      Verwijderen
  3. Dit is een leuke en vooral lekkere rubriek :-) Ik kijk al uit naar de artikelen! x

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je hier bent, nog leuker als je een reactie achterlaat!