Beauty | The Body Shop Drops Of Youth: Youth Bouncy Eye Mask

maandag 2 april 2018


Ik kende eigenlijk maar één product uit deze lijn (waar ik je later meer over vertel), en dat was de peeling. Over die peeling was ik lyrisch en ik ben inmiddels aan het vierde flesje begonnen, die review kun je hier lezen. Je snapt dan ook vast wel dat ik zeer enthousiast was toen de postbode wederom een product uit deze lijn op mijn mat dropte; dit keer een luxe oogmasker.


Drops Of Youth is een vegan lijn van The Body Shop die zich richt op het voorkomen van tekenen van huidveroudering. Zo zorgen de producten voor een frisse en volle huid, wat een jeugdige uitstraling geeft. In de ingrediënten vind je bijvoorbeeld de beschermende edelweiss, een krachtige plant uit de Italiaanse Alpen die gewend is aan een vijandige omgeving en de blauwe distel die zorgt voor versteviging en veerkracht. Zeevenkel werkt herstellend en al deze ingrediënten bij elkaar zorgen voor een boost van je celvernieuwing. 

De producten uit deze lijn zijn stuk voor stuk fris en licht en passen makkelijk in elke routine. De formule werkt direct verstevigend en beschermt je huid tegen de dagelijkse invloeden van buitenaf zodat er een stralend en fit huidje over blijft. Voor als je geen zin hebt om mijn eerdere review uit deze lijn te lezen; de effecten die ik merkte waren precies zo als beschreven; fris en stevig.


Nieuw in de Drops Of Youth-lijn zijn een face wash en dit oogmasker wat ik dus de afgelopen tijd probeerde. Masker is wat mij betreft een beetje een misleidende naam want het is een luxe crème die je zowel overdag als ´s nachts kunt gebruiken. Het masker verzacht met kalmerende komkommerextracten en verfrist je oogopslag dankzij de hydraterende en versterkende eigenschappen. De textuur voelt soepel aan en smelt samen met je huid zonder een plakkerig gevoel of restjes achter te laten.

Ik heb het masker overdag heel licht deppend aangebracht voor een frisse uitstraling, in de nacht heb ik het spul wat dikker aangebracht om echt een masker effect te creëren.


Zoals ik vooraf al verwachtte ben ik zeer tevreden over dit product en zelfs een beetje verslaafd. Het voelt lekker en fris aan en de huid rondom mijn ogen lijkt wat gladder en eigenlijk een beetje strak getrokken. Het voelt ook strak maar dan niet op een negatieve manier, lastig uit te leggen. Tja, het effect is moeilijk te omschrijven maar het voelt zeer prettig aan en mijn huid oogt absoluut frisser en vooral minder vermoeid. Ik ben natuurlijk nog relatief jong en rimpels opvullen doet zo'n crème niet, echter kunnen fijne lijntjes op een goed verzorgde huid zeker minder zichtbaar worden en dat is hier zeker het geval.

Zeker een aanrader dus, ondanks de prijs. Ik vind €20 pittig voor een klein potje van 20ml maar je hebt echt maar een mini beetje nodig en ik heb nog niet eerder een product ervaren waarbij de huid onder mijn ogen er zo veel beter uit ging zien.
Heb jij al eens iets uit deze lijn geprobeerd?

*Het product in deze review heb ik gekregen.

2 opmerkingen:

  1. Ik heb de peeling wel gehad, echt een topper. Ben nu ook wel benieuwd naar deze.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jaaa die peeling is geweldig he, deze vind je vast ook fijn!

      Verwijderen

Leuk dat je hier bent, nog leuker als je een reactie achterlaat!