Body | Body & Earth Elements

woensdag 2 april 2014

Wie kent ze niet, giftsetjes voor een leuk prijsje te koop bij alle drogisten. Ook ik kreeg er een voor mijn verjaardag, een leuke gelegenheid om deze producten eens écht te testen en wat meer te weten te komen over de ingredienten.
In dit setje zit bodylotion, badzout, douchegel en een douchepuff. Een frisse, fijne geur die ook voor mannen goed te gebruiken is.

Bodylotion
Dunne bodylotion met een milde geur. Tegen mijn verwachting in smeerde die ontzettend goed uit en trok die snel in. De geur vind ik heerlijk, niet te overheersend en neutraal maar toch fris. Over de ingrediënten heb ik even wat meer opgezocht, want wat smeren we nu eigenlijk op onze huid?

Aqua: Water
Mineral Oil: Minerale olie, olie van biologische oorsprong, uit aardolie.
Stearic acid: Verzadigd vetzuur
Cetearyl Alcohol: Een mix van twee vetzuur alcoholen. Deze kunnen zowel synthetisch als natuurlijk zijn. Een middel wat de huid zacht laat aanvoelen, zorgt dat de substantie gemengd kan worden met water en olie. Zorgt voor een cremige textuur maar ook gebruikt als verdikkingsmiddel of schuimverbeteraar.
Glyceriy Stearate: Dit synthetische maar veilige product zorgt dat een crème goed gemengd kan worden.
PEG-40 Sorbitan Stearate: Zie Cetearyl Alcohol
Potassium Cetyl Phosphate: Zie Cetearyl Alcohol
Carbomer: Oplosmiddel
Imidazolidinyl Urea: Conserveermiddel
Parfum: Uiteraard voor de geur.
Peg-100 Stearate: Zie Cetearyl Alcohol. Ook legt dit spul een beschermend laagje op de huid, wat zorgt dat vocht goed vastgehouden word in de huid.
Methylparaben: Conserveermiddel. Beter voor je huid is om producten te gebruiken die geen parabenen bevatten. Dit setje is een budget product, deze bevatten helaas bijna altijd parabenen.
Propylparaben: Zie bovenstaand.
Polyvinyl Alcohol: Verdikkingsmiddel.
2-Bromo-2-Nitropopane-1: Conserveermiddel
Lyral: Een parfummix. Mensen die gevoelig zijn voor parfum, kunnen dit ingrediënt beter vermijden.
Lilial: Synthetische geurstof. 
Citronellol: Kleurloos, geeft een zoete, roosachtige geur af. Een natuurlijke mix van essentiële oliën. Het word vooral gebruikt om de basis voor een zoetige geur te zetten.
Hexyl Cinnamic Aldehyde: Natuurlijke geurstof met een bloemige geur, met name jasmijn.
Benzyl Salicylate: Een kleurloze vloeistof die voorkomt in essentiële oliën die uit bloemen gewonnen worden.
Cl 42090: Een synthetische blauwe kleurstof. Grappig om te lezen vond ik dat deze kleurstof ook gebruikt wordt in etenswaren, onder andere kauwgom.

Een flinke lijst met heel wat troep er tussen. Ik vond het zelf ontzettend interessant om me eens wat verder te verdiepen in de ingrediënten, Verbaast was ik bij dit product over het gebruik van essentiële olie. Ik had eerlijk gezegd alleen chemische producten verwacht. Interessant!

Badzout
Blauw badzout. Ik heb er aan gelikt en het was echt zout. Van het blauw was overigens niks meer te bekennen na 2 minuten in bad. Maar waarom gebruiken mensen in godsnaam badzout. Ik vond het zo niet lekker, mijn hele huid jeukte en ik heb zelfs gedoucht na een paar uur omdat de jeuk niet weg ging. Badzout wordt gebruikt door mensen om dode huidcellen te verwijderen, je huid te hydrateren en het schijnt zelfs stress te verminderen. Ik geef het nog een kans.

Douchegel
Mijn favoriete uit dit pakketje. De douchegel schuimt lekker als je m gebruikt met de douchepuff, anders niet zo. De geur is hetzelfde als bij de bodylotion; lekker mild en zoetfris. Ik gebruik 'm voor het slapen gaan en de geur blijft lekker in je huid hangen.

Zelf vond ik het leuk om zo'n pakketje wat verder onder de loep te nemen, ik hoop jullie ook. Overigens heb ik heel internet afgezocht naar wat meer informatie over dit merk, niks te vinden, weetjes zijn welkom;)
Willen jullie vaker meer uitleg omtrent de ingrediënten?

Ik vind het altijd leuk om meer volgers te krijgen op Bloglovin:)

7 opmerkingen:

Leuk dat je hier bent, nog leuker als je een reactie achterlaat!