Body | Kneipp Bodycreme Amandelmelk & Amandelolie

maandag 17 maart 2014

Toen ik een foto van deze bodylotion op Instagram plaatste, kreeg ik meteen reacties op de geur, die scheen geweldig te zijn. Ik was helemaal niet van plan om deze bodylotion echt te "testen" maar na die positieve reacties kon ik het toch niet laten.

Kneipp kennen we bijna allemaal wel denk ik. De filosofie van Kneipp bestaat al sinds 1892 en is bedacht door Sebastian Kneipp. Hij vond dat lichamelijk en geestelijk welzijn belangrijke voorwaarden waren voor een gezond en gelukkig leven. Mm, ik kan me hier wel in vinden. Iets zweveriger maar wel mooi vind ik de gedachte dat om dit leven te bereiken 5 elementen essentieel zijn; stromend water, planten en kruiden, beweging, voeding en balans tussen lichaam en geest.

Heel mooi allemaal natuurlijk maar maakt dit de producten ook fijn? Ik ging aan de slag met de bodylotion.
Een zachte bodylotion met hoogwaardig amandelextract en natuurlijke amandelolie die de huid hydrateren, aldus Kneipp.

Ik vind het belangrijk aan een bodylotion dat ie lekker ruikt, goed uitsmeert, niet te vet is en snel intrekt.
De geur is gewoon top maar bij alle Kneipp producten ruik ik n bepaalde ondergeur om het maar zo te noemen. Bij ieder product precies een vleugje van dezelfde geur, ik noem het de "Kneippgeur", ook bij deze bodylotion weer. Het is geen vieze geur, lekker zelfs, maar wel vreemd. Ben ik de enige die dit ruikt?
Update 18-03: Bijna alle producten van Kneipp hebben amandelolie als basis, dit is denk ik wat ik ruik!

Hij smeert supergoed uit, is niet de dik en trekt lekker snel in zodat je je snel kunt aankleden.
Qua vetheid zit het ook goed. Ik heb bij te vette bodylotion vaak het idee dat ik sneller puistjes krijg.

Al met al écht een fijne bodylotion dus en gewoon te koop bij de drogist voor €9,99.

Dit product bevat geen parabenen en is niet op dieren getest. Voor meer informatie over de exacte ingrediënten (en bestellen) kun je terecht op www.kneipp.nl

Dit artikel bevat producten die ik gekregen heb ter review.
Wat is jullie favoriete product van Kneipp?

4 opmerkingen:

Leuk dat je hier bent, nog leuker als je een reactie achterlaat!