Food | Recept: Sushi Sandwich

vrijdag 30 maart 2018


Vorige week had ik tijdens de lunch enorme zin in vettigheid maar stond mijn koelkast vol met (semi) gezonde dingen. Ik besloot dit ¨probleem¨ op te lossen door een flink laag mayonaise op mijn boterham met avocado te doen. Ik topte het af met sojasaus en sesamzaadjes en zo ontstond het idee voor de ¨sushi sandwich¨. Een paar dagen later kreeg ik van Tilda een pakket met rijst toegestuurd en kon ik mijn sandwich helemaal perfectioneren. Het is zeker niet het mooiste gerecht wat ik ooit heb laten zien hier, maar zeker wel één van de lekkerste.


Ingrediënten:
- twee witte boterhammen
- mayonaise
- wasabi mayonaise
- half kopje rijst
- gerookte zalm
- 1/2 avocado
- sojasaus
- sesamzaadjes

De witte boterhammen zijn het lekkerst als je ze heel kort even toast. Qua rijst vind ik deze zakjes van Tilda ideaal omdat die binnen 2 minuten in de magnetron klaar zijn en heel smaakvol, als je geen magnetron hebt kun je de rijst ook in 3 minuutjes in een koekenpan garen. Als je vegetarisch eet kun je natuurlijk gemakkelijk de zalm weglaten en eventueel komkommer of iets anders lekkers toevoegen.

Verder heb je qua overige benodigdheden eigenlijk niks geks nodig, alleen een broodrooster of oven is dus handig om het brood wat meer crunchy te maken.


Heel erg een recept durf ik dit niet te noemen want ik ga er vanuit dat de meeste lezers wel een boterham kunnen beleggen.

Het is dus handig om eerst het brood even te toasten (echt heel kort anders is het weer niet lekker) en een mengseltje te maken van 3 theelepels mayo en 1 theelepel wasabi mayo. Ondertussen kun je de rijst warm maken en de avocado en de zalm in stukjes snijden.


Vervolgens beleg je de boterham in deze volgorde: mayomengsel (twee zijdes), zalm, rijst, avocado, sojasaus, sesamzaad.

Je kunt er eventueel voor kiezen om de rijst af te laten koelen voordat je je sandwich belegt, echter vind ik het lauw/warm ook gewoon heel lekker.


Niet de meest fotogenieke sandwich ooit maar ik vind het zo'n onzin om 8 lagen te gaan beleggen en vervolgens de helft weg te gooien omdat ik het niet op kan. Uiteraard kun je lekker stapelen met lagen als je denkt niet genoeg te hebben aan deze hoeveelheid.


Simpel dus, maar echt ontzettend lekker en een extreme aanrader. Alle smaken kloppen gewoon bij elkaar en dit is absoluut mijn favoriete lunchgerecht van dit moment! Ik ben op dit moment druk aan het experimenteren met andere varianten en combinaties, wordt vervolgd dus! Tilda heeft overigens niet alleen rijst voor in de magnetron maar ook varianten die je ¨gewoon¨ moet koken. Je vindt het assortiment van Tilda exclusief bij Albert Heijn, prijzen gaan vanaf €1,59.
Ga jij deze Sushi Sandwich maken?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je hier bent, nog leuker als je een reactie achterlaat!