Food | Meer fruit eten door de fruitbox?

dinsdag 27 maart 2018


Ik zal vast niet de enige zijn die lang niet aan twee stuks fruit (de aanbevolen hoeveelheid) per dag komt, ik eet eerder twee stuks fruit per week, hooguit. Dat ik graag aan wil komen betekent natuurlijk niet dat ik geen vitamines nodig heb, en ik ben gelukkig ook dol op fruit en groenten. Echter neem ik uit de supermarkt bijna nooit fruit mee omdat ik er simpelweg niet aan denk én omdat ik superkritisch ben op fruit.. Ik probeerde de Fruitbox van Fruit.nl en vertel jullie graag hoe dat bevallen is, én of ik door de box meer fruit ben gaan eten.



Ik woon al jaren samen met een een (inmiddels) ex-groenteboer en mijn ouders hebben al zolang ik me kan herinneren een fruitboomgaard met winkel. Ik durf dus wel te zeggen dat wij hier thuis een redelijk kritisch test-team zijn en een klein beetje verstand hebben van fruit. Ik vind zelf uiteraard smaak het belangrijkste, ik ben dol op mandarijnen alleen soms zijn die zó zuur, dan ben ik er al gauw klaar mee. Het liefste eet ik exotisch fruit als mango, echter is dit in Nederland vaak hard en stukken minder zoet, gelukkig zitten er soms wel smaakvolle en zoete exemplaren tussen:).



Fruit.nl biedt verschillende fruitboxen aan, zo kun je een box bestellen passend bij je huishouden en situatie. Ook kun je kiezen voor een abonnement (wekelijks opzegbaar) of gewoon een losse box. De box die ik kreeg is bijvoorbeeld afgestemd op 2 tot 4 personen en bevat minimaal 40 porties. In deze box zitten minimaal 5 soorten fruit en het aanbod varieert per week. Je krijgt zowel ¨gewoon¨ fruit zoals appels en peren, maar ook exotische verrassingen. 


De box wordt geleverd in een grote kartonnen doos met wat plastic bumpers om je fruit te beschermen. Op de website kun je eenvoudig de inhoud van je box bekijken en wordt er per fruitsoort advies gegeven over hoe en hoe lang deze het beste te bewaren. Ook zijn er zelfs recepten te vinden, waaronder bij deze box een smoothie recept en een recept voor muffins met peer en bosbessen.

Die recepten vind ik zeker van toegevoegde waarde. Als je plan even anders loopt en je dreigt fruit over te houden, kun je het mooi verwerken in een recept in plaats van het in de kliko te gooien. Ik probeer van fruit wat overrijp is altijd een smoothie of sapje te maken zodat er in ieder geval niks in de prullenbak verdwijnt, zo zonde vind ik dat.


Mijn box was lekker gevuld en inmiddels heb ik twee volle fruitschalen in huis staan. Al het fruit zag er goed uit (wel even afspoelen voor het eten) en ik vond het leuk dat er zowel rode als groene appels in zaten. Ook over de tros bananen was ik te spreken, deze was vrij groen maar dat vind ik top, bananen worden altijd zo snel overrijp. Je kunt het rijpen trouwens wat vertragen door de tros niet bij ander fruit te leggen:).

Ik heb op het moment van schrijven nog niet alles op (te veel fruit is suiker-technisch ook weet niet heel slim) maar de stuks die ik geproefd heb smaakten goed. 


Of ik ook daadwerkelijk meer fruit ben gaan eten? Ja! Ik heb een schaal beneden staan en een schaal op kantoor en eet daardoor zo'n 2 of 3 stuks fruit per dag. Prima snacks en ik voel me er erg fit en prettig bij (ik word niet ineens een fitgirl hoor). Prijstechnisch zijn het natuurlijk geen Lidl prijzen maar ik denk dat je niet extreem veel duurder uit bent dan bij de supermarkt. Een box met 20-25 porties kost €15,95 en als je 25 appels koopt ben je natuurlijk wel goedkoper uit maar er zit uiteraard ook luxer fruit in de box. Ik was erg blij met de sappige mango in de box en vind de combi tussen ¨gewoon¨ en exotisch fruit erg leuk. Het grootste voordeel vind ik dat ik het uit de supermarkt gewoon niet mee neem; ik vergeet het en zo veel fruit is zwaar. Wij blijven hier thuis zeker gebruik maken van de Fruitbox en ik kan het jullie zeker aanraden als je wat gezonder wilt eten!
Eet jij 2 stuks fruit per dag?

*Dit artikel betreft een samenwerking.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je hier bent, nog leuker als je een reactie achterlaat!