Beauty | Foreo Espada: Thuis je huid verbeteren met lichttherapie

maandag 19 maart 2018


Vaste lezers zullen inmiddels wel weten dat mijn huid en ik niet echt beste vrienden zijn. Sinds ik een jaar geleden stopte met de pil heb ik extreem veel last van onzuiverheden en lijkt er niks écht te werken. Gelukkig ontdek ik regelmatig een product waar mijn huid rustiger van wordt, echter komen de onzuiverheden na een tijdje altijd weer terug. In plaats van reiniging en huidverzorging probeerde ik dit keer iets heel anders (naast het reinigen en verzorgen natuurlijk). Ik probeerde dit toffe apparaatje dat je huid zou moeten verbeteren door middel van lichttherapie.


Blue-light is inmiddels een bekende en effectieve manier voor het behandelen van huidproblemen zoals acne, echter was die technologie tot voor kort alleen maar beschikbaar voor heel veel geld in schoonheidssalons. Foreo liet ziet inspireren door de bekende lichtzwaarden uit Star Wars en ontwikkelde de Espada, een makkelijk apparaatje voor thuis die ook nog eens heel betaalbaar is.

De Espada biedt lichttherapie van professionele kwaliteit die je gewoon thuis kunt uitvoeren door middel van het apparaatje. De blue-light uit de Espada dringt, in combinatie met de trillingen, diep door in je huid en bestrijdt daar bacteriën die onzuiverheden veroorzaken.


Ik zal jullie al te veel technische details besparen en me in dit artikel vooral richten op wat het apparaatje doet, hoe het werkt, en of het ook daadwerkelijk gewerkt heeft voor mij.

Zoals je kunt zien een stijlvol en handzaam apparaatje, met eigenlijk maar één knop, ideaal.


Wanneer je de Espada inschakelt, zie je eigenlijk nog weinig omdat de blue-light pas geactiveerd wordt wanneer je het apparaat op je huid plaatst. Op deze manier hoef je niet bang te zijn voor beschadigingen aan je ogen door lichtflitsen.



Wat er wel gebeurt voordat je de Espada op je huid plaatst is dit ¨kruisje¨ van rode lasers. Hoe dichter bij je huid, hoe kleiner het kruisje wordt, zo kun je dus gemakkelijk richten.

Het is namelijk de bedoeling dat je elke ¨puist¨, om het zo maar even te noemen, behandeld met de Espada. Je kiest dus een puist, zet de Espada (ingeschakeld) er op en dan begint de lichttherapie.


Je houdt de Espada dan 30 seconden op de puist (wel helemaal plat en niet zoals op de foto hier boven). De Espada begint dan te pulseren en z'n licht-magic te doen en na 30 seconden ´issie weer stil, je hoeft dus niet zelf mee te tellen. De pulsen worden gedurende de halve minuut steeds sterker, waardoor ook de celvernieuwing van je huid gestimuleerd wordt.

Deze hele behandeling doet overigens geen pijn, heel zelden, bij een echt grote puist (ik vind dit zo'n vies woord, maar hoe noem ik het anders?) prikte het een klein beetje maar dat was te verwaarlozen

Nu hoor ik je denken, ¨30 seconden op elke puist? Maar wat als mijn hele hoofd vol zit?¨. Dat was ook een beetje mijn gedachte en ik zag online ook dat er mensen zijn die de Espada voorzichtig over hun hele gezicht bewegen. Ik heb echte grove onzuiverheden los aangepakt en verder elke avond even een paar minuutjes mijn hele gezicht behandeld.


De Espada is overigens gewoon oplaadbaar en wordt geleverd met een handig etuitje. Ik heb ´m zeker een maand dagelijks gebruikt voordat ik moest opladen, het opladen zelf was echt binnen no time gebeurd, volgens mij nog geen half uur.


Voor mij heeft de Espada aan de ene kant goed gewerkt, en aan de andere kant niet. De algemene conditie van mijn huid is beter en ik heb minder last van onzuiverheden. Op dit moment doe ik elke avond mijn hele gezicht even, met af en toe een gerichte behandeling als het nodig is. Ik merk bij opkomende onzuiverheden dat het zeer goed werkt, als ik er op tijd bij ben met de Espada ´s avonds, dan is de puist de volgende ochtend niet doorgekomen. Ik heb echter ook last van hormonale puistjes, voornamelijk op mijn kaaklijn en daarvoor heeft de Espada bij mij geen effect. Er zijn natuurlijk veel verschillende oorzaken van puistjes en dat kan zeker wel verschil maken in hoe goed dit apparaat voor je werkt.

Ik ben er in elk geval heel blij mee. Het was even wennen omdat het een toevoeging aan mijn routine was die ik soms nog wel eens vergat. Als je er eenmaal aan gewend bent, is het absoluut geen moeite. De prijs klinkt met €149 misschien hoog en het is natuurlijk ook veel geld. Echter ben je met eenzelfde behandeling bij een schoonheidssalon, waar je doorgaans zo'n 8 sessies nodig hebt, ruim €1000 kwijt. Je vind de Foreo Espada bij Douglas in drie verschillende kleuren.

Ik wilde dit artikel niet te lang maken maar ik kan me voorstellen dat je misschien toch nog vragen hebt die ik ben vergeten te beantwoorden in dit artikel, er is ook zo veel over dit apparaatje te vertellen! Als je nog een vraag hebt, laat ´m achter in de comments dan maak ik onder dit artikel een lijstje met vragen en antwoorden:).
Zou dit apparaat wat voor jou zijn?

*Het product in deze review heb ik gekregen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je hier bent, nog leuker als je een reactie achterlaat!