Food | Oatly Haverdrank Cacao + Vermoeiende Superfoods

maandag 23 februari 2015

Met alle respect, ik word een beetje moe soms van al het gezondgedoe. Afgelopen week verscheen in het nieuws dat er steeds meer kinderen ondervoed blijken te zijn omdat hun ouders geobsedeerd zijn door gezonde voeding en dan met name superfoods.
Niks mis met op je eten letten en voor je lichaam zorgen maar naar mijn mening word dat door sommige mensen ernstig overdreven. Alsof je meteen dood gaat van een glas normale melk of, helemaal verboden, een frikandel speciaal.

Nou heeft dit alles weinig te maken met mijn review van vandaag maar het stoorde me enorm en ik ben benieuwd hoe jullie er over denken. Nogmaals met alle respect, iedereen mag eten hoe die zelf wil maar ondervoeding is niet iets waar je op zit te wachten natuurlijk.
Anyway, ik probeerde vanwege mijn lactose-intolerantie deze chocolademelk gemaakt met havermout die ook nog eens suuuuuuuuuper gezond is ;)

Als je in de supermarkt bent, kijk dan zeker even naar de verpakking, deze is hilarisch en overigens ook nog milieuvriendelijk geproduceerd. Per 100ml is er 3 gram suiker toegevoegd, niet zo veel dus. Voor suikervrij kun je de "naturel" variant van Oatly proberen.
Ik kocht dit "sappie" bij de Jumbo voor ongeveer €2,29, ik moet echt gaan leren om bonnetjes te bewaren. In ieder geval niet heel goedkoop maar je schijnt het ook zelf te kunnen maken. Ik sla dat zelf maken even over en proef wel gewoon uit dit pak.

Oke, eerlijk is eerlijk, toen ik mijn glas vol schonk was ik niet razend enthousiast door de ietwat waterige uitstraling. De smaak viel me mee. Eigenlijk een soort van waterige cacaosmaak met een grondachtige, havermout achtige bijsmaak. Kortom; niet heel erg lekker maar wel goed weg te drinken. Ik zou dit zeker niet opnieuw kopen maar maak ook zonder moeite het pak leeg. Bij de natuurwinkel schijn je ook andere varianten (iets met mango, jippie) te hebben, die maken me dan wel weer nieuwsgierig.

Nee, geen denderend succes maar wel leuk om te proberen, al was het maar voor de verpakking! 

Ik ben benieuwd hoe jullie met de hele superfoodmanie omgaan, kunnen jullie een beetje een balans vinden tussen gezond en af en toe een frietje? Ben ik de enige die het soms wat overdreven vind?

Hoe gezond is jouw levensstijl?

5 opmerkingen:

  1. Wat tof dat je het toch hebt uitgeprobeerd! Ik eet ook zoveel mogelijk lactose vrij omdat ik me daar beter van voel maar chocomelk heb ik nog nooit geprobeerd.

    Liefs,
    Kim / www.alleenpuur.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tof dat je het probeert, weet alleen niet of ik het ook wat vind maar proberen kan altijd toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De verpakking is zooo leuk! Ik vond het niet denderend nee, maar die smaakjes met mango maken me ook wel weer nieuwsgierig. Ik weet alleen niet of dat is omdat het me lekker lijkt, of gewoon heel raar.... Hihi.

    ♥♥♥ Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind het erg lekker! Goed schudden voor gebruik! Heb de naturel nog niet geprobeerd.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De minus-L chocomelk is ook erg lekker. Ik heb jammer genoeg nog geen literpakken gezien. Maar voor warme choco neem ik gewoon cacaopoeder met lactosevrije melk. Die van campina vind ik het lekkerst. Neutraal, niet zo zoet.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je hier bent, nog leuker als je een reactie achterlaat!