Life | Hoe is het nu met de goede voornemens?

woensdag 28 januari 2015

In het begin van 2015 maakte ik, net als vele anderen goede voornemens, die vind je hier.
Om een stok achter de deur te hebben sprak ik met mijzelf af daar iedere maand even openlijk op terug te blikken, Aangezien de maand alweer bijna voorbij is, is het tijd om te kijken of ik me er wel aan gehouden heb!

Stoppen met roken
Ik begon goed doordat ik rond de jaarwisseling ziek was, helaas ging ik overstag toen ik na een week weer beter was. Twee weken later bleek de longontsteking nog niet weg te zijn en kreeg ik weer veel last. Het is nu bijna twee weken geleden dat ik mijn laatste sigaret rookte en het gaat eigenlijk prima. Ik heb nog best veel pijn aan mijn longen en het hoesten stopt maar niet. Heel vervelend om zo lang "ziek" te zijn maar voor het roken komt het wel even goed uit. Ik heb helemaal geen zin in sigaretten en ben ook echt bang om weer longontsteking te krijgen. Dit zou wel eens een volhoudertje kunnen worden!

Goed voor mijzelf zorgen
Hier heb ik nog niet echt de tijd voor genomen, aankomende maand moet ik zeker wat bewuster bezig gaan zijn met dit voornemen. Meer sporten en beter eten, hopelijk helpt het niet-roken hier ook een beetje bij.

Structuur aanbrengen
Ojee, dit voornemen is er, heel typerend, een beetje bij ingeschoten. Tips zijn van harte welkom!

Blog bijhouden
Ik begon het jaar super goed met iedere dag een artikel. De tentamens en longontsteking zorgden er alleen weer voor dat de site weer een paar dagen leeg bleef. Beter vooruit gaan plannen dus op momenten dat dat kan om dit soort situaties op te vangen.

Terugblikken op voornemens
Dit is natuurlijk de eerste keer maar ik merk wel dat het goed is om na een maand mijn voornemens even te bekijken. Zoals jullie konden lezen is een groot deel er gewoon bij ingeschoten en ben ik er toch niet echt bewust genoeg mee bezig geweest, ik ben benieuwd of ik hierin de enige ben. Ik ga wat meer opletten komende maand en hopelijk eind februari een terugblik met veel positief nieuws!

Hoe gaat het met jullie voornemens, zijn die al verwaterd of ben je juist goed bezig?

3 opmerkingen:

  1. Je bent goed op weg! Om wat meer structuur te hebben, is het wel handig om to-do lijstjes te maken. Dan heb je wat meer overzicht!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jammer dat de meeste voornemens voor Februari alweer 'vergeten' worden. Success!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi lijstje wel!!! En joh het ding met goede voornemens is is dat ze in je hoofd zitten dus er tzt een stemmetje is wat tegen je blijft zeggen wat je jezelf voorgenomen hebt. Maar dat kan ook ergens in 2016 zijn ;-) Btw, hopelijk heb je minder last van je longen.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je hier bent, nog leuker als je een reactie achterlaat!