Food | Crispy Crisps Fruitsnack

maandag 26 januari 2015

Bij de Action hebben ze soms zulke leuke dingen tussen het eetschap liggen. Nu ook weer; zakjes gedroogd fruit voor €0,69. Een zakje is 100% fruit en je kunt kiezen uit aardbei, appel, peer en perzik.

Het is gevriesdroogd fruit en lijkt een beetje op een soort chips, een zakje zou voorzien in je dagelijkse behoefte van twee stuks fruit per dag, de crisps bevatten geen kunstmatige toevoegingen.

Ik geloof niet helemaal dat het gelijk staat aan bijvoorbeeld twee peren, daar zit je een stuk voller van dan van een zakje maar qua vitaminen durf ik die vergelijking niet te maken.

De crisps worden gemaakt van vers fruit dat direct na het plukken gevriesdroogd word, hierdoor blijven de voedingsstoffen en vitaminen intact, ook zou dit voor een knapperige snack zorgen met veel smaak. Alles zakjes gebben dan ook maar 1 ingrediënt; de betreffende fruitsoort.

Smaak
Ik probeerde de varianten perzik en peer en ik vind de bite lekker maar de smaak écht veel en veel te zoet en sterk. Ik mis het frisse en sappige van een stuk fruit en vind het maar een droge bende. Niks voor mij!

Hebben jullie dit soort snacks wel eens geprobeerd?

3 opmerkingen:

  1. Jammer dat het zo tegenvalt... Crispy fruit klinkt me al niet zo lekker in de oren

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb bij toeval vorige week de peer variant kunnen proeven en vond die eigenlijk best lekker!
    Als je het fruit laat 'smelten' op je tong, proef je daarna echt de oorspronkelijke structuur! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb deze nog niet bij Action zien liggen :D Ik ben er wel benieuwd naar, ondanks het voor jou wat tegenvalt :D

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je hier bent, nog leuker als je een reactie achterlaat!