Food | Coca Cola Life

maandag 19 januari 2015

In Griekenland spotte ik dit groene blikje al eerder maar nu 'issie dus ook in Nederland; Coca Cola Life.
Ik zie door de Cola-bomen het bos niet meer dus vond het even tijd om uit te zoeken wat er nou eigenlijk anders is aan deze nieuwe Cola én of 'ie ook lekker is!

Gezond?
Deze "groene" Cola zou een stuk gezonder zijn, de suikers en andere zoetmakers zijn namelijk voor een deel vervangen door Stevia, een plantaardige zoetmaker. Stevia is plantaardig en bevat nagenoeg geen calorieën, Coca Cola adverteert dan ook flink met het "gezonde" aspect van dit drankje.
Cola Life bevat echter nog steeds flink wat suiker, even vergelijken dus:
De groene Cola bevat 33% minder suiker dan gewone Cola en heeft 89 calorieën, bij gewone Cola zijn dat er 139.

Zoals jullie lazen zijn de suikers en kunstmatige zoetstoffen maar deels vervangen en niet volledig, dit heeft een reden. Stevia is erg zoet maar kan ook een wat bittere nasmaak hebben, niet echt iets waar Cola liefhebbers op zitten te wachten dacht Coca Cola.
Dus werden voor deze nieuwe variant kunstmatige zoetstoffen gemengd met Stevia, de kunstmatige zoetstoffen zijn hierbij in de meerderheid. Niet echt gezond dus, wellicht wél gezonder.

Hoe smaakt het?
Of het nou gezond is of niet, voor mij gaat het uiteindelijk om de smaak. Ik drink amper Cola dus let die sporadische keer niet echt op de gezondheidsfactor.
Ik vind Cola Life wat waterig en dat bedoel ik niet negatief. Bij McDonald's doen ze altijd superveel ijs in de Cola waardoor deze waterig word, ik vind dat erg lekker en daar doet deze variant mij een beetje aan denken. Opvallend vind ik dat het wel stukken minder zoet smaakt dan "gewone" cola, dat had ik niet verwacht. Ook lijk ik minder een suikeraanval op mijn tanden te voelen, ik vind het eigenlijk wel top allemaal!

Kortom; als je een gezond drankje wilt dan zul je toch echt een smoothie moeten maken, qua smaak vind ik het een aanwinst! Wel denk ik dat de échte Cola-liefhebbers de smaak te veel vinden afwijken.

Je vind Coca Cola Life onder andere bij de supermarkt. Een blikje van 330 milliliter kost dan ongeveer €0,80.

Wat is jullie favoriete Cola?

6 opmerkingen:

  1. Ik zag ze al bij AH staan inderdaad. Maar ik ga toch voor de echte coca cola, ik vind dat waterige niet echt lekker.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ben geen cola drinker. Hoopte dat coca cola life echt een verandering was. Maar ik houd het bij een kraanwatertje haha. Wel leuk om eens over te lezen want was er erg benieuwd naar!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben gek op Cola, maar deze cola lijkt me dus echt helemaal niks!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik hou niet zo van cola, maar meestal drink ik cola lemon.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ben erg benieuwd naar deze variant!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik heb deze eens uit een flesje geproefd en vond hem niet verkeerd! Maar ik drink dan toch liever cola light! :-)
    Mij deed deze een beetje aan cola zero denken! :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je hier bent, nog leuker als je een reactie achterlaat!