Food | Biologisch snacken met Roo'Bar

maandag 22 december 2014

Ik hou van tussendoortjes en ben altijd op zoek naar lekker en gezonde dingen om mee te nemen naar school. In de Natuurwinkel vond ik Roo'Bar, een biologische, rauwe reep op basis van superfoods. Roo'Bar heeft een eenvoudig recept en laat zien dat gezond ook lekker kan zijn.
Ik probeerde 3 verschillende smaken; Rosehip, Cacao Nibs Almond en Maca Cranberry.

Rosehip
Deze reep met rozenbottel is 100% rauw. Hij heeft een lichtzure smaak door de combinatie van rozijnen, rozenbottel en amandelen. Rozenbottel zit vol vitamine c wat deze reep tot een supergezonde vitaminebom maakt.
Ik vind de smaak oke, lekkere balans tussen zoet en zuur. Maar ik heb het al eens eerder gehad bij andere repen, die smeuïge substantie, ik lijk er maar niet aan te kunnen wennen.

Cacao Nibs Almond
Ook deze reep is 100% rauw. Deze reep is een beetje crunchy door de combinatie van cacao nibs en amandelen. Cacaopoeder zorgt voor een extra intense chocoladesmaak.
Ik merk weinig van het hele crunch-gebeuren. Misschien af en toe een hard stukje maar nog steeds veel te smeuïg naar mijn smaak. De smaak is lekker, zeker als je van pure chocolade houd.

Maca Cranberry
Deze reep is 80% rauw en heeft een bijzondere smaak door de combinatie van dadels en veenbessen. Het Peruaanse superfood Maca zorgt voor een notige smaak en geeft je energie.
Ik ben geen dadelfan en vind deze reep dan ook niet lekker, de smaak niet en wederom, de substantie totaal niet.

Sorry Roo'Bar ik wilde dat ik wat enthousiaster was maar deze smeuïge repen zijn gewoon totaal niet mijn ding. De smaken zijn prima maar ik heb toch echt wat meer een bite nodig.
Mocht je toch benieuwd zijn; je vind de repen in de natuurwinkel en op http://roobar.com/nl/.
Een reep kost gemiddeld €1,75.

Hoe snacken jullie?

2 opmerkingen:

  1. De smaken klinken goed, maar de substantie lijkt me inderdaad wat minder.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb soortgelijke repen geproefd, maar dan van een ander merk. Ik vond ze echt smerig :(

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je hier bent, nog leuker als je een reactie achterlaat!